Într-o postare pe o rețea de socializare, Cătălin Durlă explică care sunt efectele acestei măsuri. 

,,Printre trăsnăile pe care le conține deja celebra OUG 114/2018 (“OUG lăcomiei”), una a trecut neobservată, dar cu efecte majore: blocarea licitațiilor pe fonduri europene.

La art. 75 pct. 2 se introduce următoarea modificare: controlul înainte de publicare („ex ante”) al licitațiilor cu finanțare europeană nu se mai face de organismul specializat ANAP (Agenția Națională de Achiziții Publice), ci de către autoritățile de management (AM-uri) ale programelor operaționale (ex. Regional, Infrastructură Mare).

Pentru că li s-a pus în brațe această sarcină peste noapte, autoritățile de management sunt nepregătite. Nu au compartimente în organigramă, nu au personal dedicat acestei activități și nu au norme pentru a aplica noile prevederi-surpriză.

Rezultatul? Licitațiile pe fonduri europene sunt în prezente blocate și toată lumea prin ministere/AM-uri se dă cap în cap încercând să rezolve dandanaua apărută în Monitorul Oficial din 28.12.2018”, explică Cătălin Durlă.

Mai mult decât atât, proiecte importante printre care autostrada Sibiu-Pitești – lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni au fost blocate din cauza acestei măsuri. 

,,În această situație este autostrada Sibiu-Pitești – lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni. Sunt primul care să-i critic pe cei de la compania de drumuri. Dar iată un exemplu unde un proiect important derulat de CNAIR e blocat de incompetența celor care au introdus această prevedere în OUG.

Licitația pentru lotul 4 din autostrada Sibiu-Pitești nu poate fi lansată pentru că controlul ex ante nu poate fi efectuat ca urmare a adoptării OUG-ului.

Zeci de alte licitații pe fonduri europene sunt blocate, iar în acest timp doamna Rovana Plumb ține conferințe de presă triumfaliste despre absorbție și dl. Meleșcanu face apologia infractorilor în presa internațională.

Așa arată o guvernare găunoasă. Incompetență toxică și preocupări infracționale,” mai adaugă Drulă.