Firma care face produse de patiserie pentru Lidl, amendată de Protecția Consumatorului
Probleme pentru Lidl. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a impus o amendă în valoare de 15.000 de lei operatorului economic responsabil de producerea produselor de patiserie comercializate sub brandul „Cămara Noastră – Poftă de România”, respectiv SC Patisgal SRL din Galați.
Începând cu primele zile ale anului 2024, ANPC a demarat o extinsă campanie de verificare a conformității brandurilor proprii, declarate a fi de origine românească, ale marilor lanțuri de magazine, în raport cu cerințele stabilite de brandurile respective și semnificația acestora.
Acțiunile de control au debutat cu evaluarea brandului „Gusturi românești”, deținut de lanțul de magazine Mega Image, și „Cămara Noastră – Poftă de România”, aparținând lanțului de retail Lidl.
După efectuarea inspecțiilor în cadrul magazinelor marilor retaileri, comisarii ANPC au continuat verificările, parcurgând lanțul de distribuție până la locațiile de producție ale articolelor comercializate sub aceste mărci.
Scopul acestei campanii este certificarea utilizării exclusiv a ingredientelor românești în fabricarea acestor produse, care sunt vândute sub branduri cu o încărcătură emoțională națională și care se bazează pe rețete cunoscute și apreciate de către consumatorii români.
Ce nereguli au fost găsite?
Până acum, comisarii ANPC au verificat operatorul economic responsabil de producția produselor de patiserie sub marca „Cămara Noastră – Poftă de România”, respectiv SC Patisgal SRL din Galați.
În urma constatării unor nereguli în conformitate cu legislația în vigoare, echipele de control au aplicat următoarele sancțiuni:
- două amenzi contravenționale în sumă totală de 15.000 de lei;
- un avertisment;
- oprirea temporară a prestării de servicii în secția de producție a produselor de patiserie;
- propunerea de încetare a practicilor comerciale incorecte și propunerea de închidere temporară a unității pentru o perioadă de până la șase luni.
Principalele deficiențe constatate au inclus:
- utilizarea spațiilor neigienizate, în care au fost identificate rozătoare moarte și pânze de păianjen;
- utilizarea unor agregate frigorifice deteriorate cu ruginații;
- chedere neigienizate și rupte, precum și depuneri de mucegai pe ventilatoare;
- utilizarea unor materii prime cu data de durabilitate minimă depășită sau fără elemente de identificare;
- practici comerciale incorecte, cum ar fi omisiunea pe ambalajul unor produse a tuturor ingredientelor utilizate la fabricație (de exemplu, uleiuri vegetale parțial hidrogenate de palmier și shea).
ANPC subliniază că verificările vor continua și în perioada următoare.