Vești proaste pentru clienții Lidl! Prețurile ar putea crește din cauza inflației chiar și la acest lanț de supermarketuri, apreciat pentru prețurile sale scăzute. La ce ne-ar putea aștepta în viitor?
Lidl și-ar putea scumpi produsele
Inflația exercită o presiune crescândă asupra reprezentanților Lidl, determinându-i să crească prețurile unor produse specifice. Lidl se află în fața unei alegeri critice: să absoarbă aceste creșteri și să-și reducă marjele de profit, în ciuda faptului că a înregistrat un profit suplimentar de miliarde de euro datorită vânzărilor în masă generate de pandemia de coronavirus.
Clienții loiali sunt îngrijorați în legătură cu impactul pe care majorarea prețurilor îl va avea asupra lor. În contextul în care multe supermarketuri au început deja să-și piardă clienții din cauza creșterii prețurilor, Lidl este determinat să evite această situație și să mențină loialitatea clienților.
Vor opta pentru creșterea prețurilor doar pentru anumite produse, într-un efort de a minimiza impactul asupra consumatorilor.
La Lidl, primele produse care vor suferi ajustări de preț din cauza inflației sunt:
- uleiul, cu o creștere de preț de 6,5%;
- zahărul, cu o creștere de 6,5%;
- cerealele pentru micul dejun, cu o creștere de 4,2%.
Marile lanțuri de supermarketuri se confruntă cu o situație extrem de sensibilă după ce producătorii au avertizat că ce e mai rău urmează să vină.
Se conturează perspectiva unei creșteri de prețuri pe termen lung, scrie El Espanol. Această tendință nu este temporară, ci va fi una persistentă. Consumatorii sunt cei mai expuși în această situație.
Punga surpriză de la Lidl NU va apărea și în România
În plus, punga cu „produse-surpriză” la doar 3 euro (aproximativ 15 lei) nu va apărea și în România. Această inițiativă a fost deja implementată în Germania, Italia și Spania, având ca scop stimularea vânzărilor de legume și fructe aproape expirate.
Chiar dacă s-a luat în considerare această posibilitate, echipa locală a decis că este mai potrivit să se concentreze pe ajustarea cantităților în funcție de cerințele clienților români, care acordă o mare importanță prospețimii produselor vegetale.
„Am analizat această variantă pentru implementarea în România. La momentul analizei, am decis să ne concentrăm eforturile pe îmbunătățirea unor procese de business în ceea ce privește categoria legume-fructe.
Mai exact, ne-am concentrat pe procesele din magazin ce susțin disponibilitatea unor produse proaspete și cu cea mai bună calitate la raft, în cantități adaptate la nevoile de cumpărare.
Reanalizăm constant astfel de inițiative ce au impact asupra prevenției risipei alimentare și implementăm acele măsuri care ne permit să optimizăm stocurile astfel încât să reducem risipa, dar să oferim prospețimea și disponibilitatea pentru care clienții noștri ne aleg”, au declarat reprezentanții supermarketului.