Lidl închide primul magazin din România, la Drobeta-Turnu Severin

Retailerul german Lidl, intrat pe piaţa locală după preluarea lanţului de magazine de tip discount Plus în noiembrie 2010, închide, din 1 mai, unul dintre cele trei magazine pe care le are în Drobeta-Turnu Severin.

Acesta e primul magazin închis de Lidl pe piaţa locală. Tuturor angajaţilor acestui magazin li s-au oferit soluţii alternative pentru a rămâne în continuare în cadrul companiei, anunţă retailerul, printr-un comunicat de presă.

 Motivul închiderii? “Lidl optimizează permanent portofoliul de magazine și depozite, din punct de vedere al rentabilității acestora. Această analiză presupune atât cumpărarea unor terenuri în locații strategice, pe care sunt construite magazinele sau depozitele Lidl, renovarea unor locaţii strategice, dar și renunțarea la un magazin neprofitabil, amplasat pe un teren a cărui chirie era mult prea mare”, se arată în comunicatul de presă .

Fiind construit pe un teren închiriat, magazinul Lidl situat pe bulevardul Mihai Viteazu, nr. 3 bis, a aparținut inițial lanțului de magazine Plus. “Din cauza faptului că acesta a devenit neconform standardelor Lidl şi în acelaşi timp neprofitabil, a fost luată decizia închiderii lui”.

Lidl continuă planurile de expansiune în România în oraşe medii şi mari, cu peste 30.000 de locuitori şi intenţionează să deschidă până la finalul anului până la 15 noi magazine. Totodată Retailerul german de tip discount a achiziţionat terenul  pe care este construit Sediul Regional Nedelea din judeţul Prahova.

Parte a grupului Lidl&Schwarz, care deține cea mai mare rețea de magazine de tip discount din Europa, peste 9.000 –, Lidl a rebranduit toate cele 107 magazine preluate, în 2010, de la Plus și a deschis, într-o singură zi – 6 octombrie 2011, 11 magazine noi în România.

Lidl se situează pe locul patru într-un top al marilor retaileri, după vânzările de anul trecut, fiind depăşit de Kaufland , Auchan (care a cunpărat Real) şi Carrefour, arată un raport al Consiliul Concurenţei. Următorii în top sunt Penny&XXL, Mega Image, Cora, Profi şi Billa.

Compania nu făcut publice rezultatele financiare pentru 2013, dar afacerile Lidl au trecut în 2012 de 500 de milioane de euro. După închiderea magazinului din Drobeta-Turnu Severin, retailerul  rămâne cu o reţea locală de 174 de magazine.