Terenul cumpărat de Lidl de la PepsiAmericas în Capitală pentru a deschide un magazin se află între cartierele Rahova şi Ferentari. Într-o zonă pe care marii retailer au ocolit-o, Lidl a decis să îşi deschidă magazin exact lângă concurenţă, reţeaua de magazine de discount Penny Market.
Deşi foarte zgârcită în anunţuri, reţeaua de magazine de discount Lidl îşi face tot mai simţită prezenţa pe piaţa românească. Încă nu a deschis niciun magazin, însă cumpără terenuri peste tot în ţară.
Având o reputaţie de discounter agresiv, cu preţuri prin care îşi surclasează competitorii, Lidl mizează în special pe cumpărătorii cu venituri mici, vizând zonele mai sărace ale României, unde alţi retaileri nu au îndrăznit să deschidă magazine, cum este nordul Moldovei, de exemplu.
Pe de altă parte, achiziţia de către Lidl a unui teren de la Pepsi în sectorul 5 al Capitalei este primul indiciu că retailerul este interesat să opereze magazine şi în Bucureşti. Dar unde deschide de fapt Lidl primul său magazin din Capitală?
Între Rahova şi Ferentari
Terenul de 11.000 de metri pătraţi, cumpărat de Lidl pentru 3,2 milioane de euro de la Quadrant Amroq Beverages, subsidiară a PepsiAmericas, este situat pe strada Doina din sectorul 5 al Capitalei.
„Terenul de pe strada Doina funcţiona drept centru de distribuţie. PepsiAmericas a ales sa vândă acest teren deoarece, fiind localizat în interiorul oraşului, acesta nu mai corespunde nevoilor de extindere a companiei”, au declarat reprezentanţii Pepsi despre motivul pentru care au ales să vândă terenul.
Aflată între strada Progresului şi Calea Ferentari, strada Doina este localizată între cartierele Rahova şi Ferentari. Terenul ales de Lidl pentru a deschide un magazin este situat într-o zonă oarecum lăturalnică, între sediile mai multor operatori economici.
În schimb, la circa 200 de metri, la intersecţia cu strada Năsăud, se află centrul comercial cu profil de discount Năsăud Shopping Center. Principalii chiriaşi sunt retailerul de discount Penny Market şi reţeaua de magazine de bricolaj Interhome, tot cu profil de discount.
Alte spaţii comerciale sunt ocupate de firme precum Dona (farmacie), Fornetti (patiserie), Jerry’s Pizza (pizza cu livrare la domiciliu), Optinova (optică medicală) sau D&P Perfumum (parfumuri).
La concurenţă cu Penny Market
Astfel, Lidl va deschide un magazin lângă un alt retailer cu profil de discount aflat pe piaţa românească, Rewe România, parte a grupului german Rewe. Reţeaua Penny Market numără în prezent aproape 100 de magazine în România, iar planurile sale prevăd continuare extinderii pe piaţa românească.
De altfel, în condiţiile în care centrul comercial nu părea să fie prea aglomerat, ci mai degrabă utilizat ca paţiu de parcat maşinile, magazinul Penny era spaţiul comercial cu cel mai mare trafic de clienţi din incinta Năsăud Shopping Center.
Cumpărătorii care ieşeau din magazin spuneau că nu vin neapărat la acest magazin pentru că ar avea preţuri mai mici. Pentru unii era în drum, pentru alţii era aproape de casă, alţii ştiau că doar aici puteau găsi anumite produse.
Toţi au recunoscut însă că, la unele alimente, Penny are preţuri mai mici decât alte magazine. Totodată, faptul că mulţi locuitori din zonă au venituri modeste este pentru ei unul din motivele pentru care reţelele de discount vin să deschidă în această zonă.
De altfel, se pare că Lidl şi-a făcut temele înainte să achiziţioneze terenul de pe strada Doina, un comerciant de vinuri din centrul comercial Năsăud precizând pentru capital.ro că prin zonă a trecut o persoană care s-a interesat câteva zile la rând de vânzările magazinului Penny Market.
Lidl, cel mai mare discounter la nivel european
Lidl face parte din grupul german Schwarz, care mai este prezent pe piaţa românească şi cu reţeaua de hipermarketuri Kaufland, tot cu profil de discount. Kaufland, care va ajunge în luna martie la 50 de unităţi comerciale în România, are cea mai mare reţea de magazine din România în funcţie de suprafaţa totală de vânzare: aproape 250.000 de metri pătraţi.
La rândul său, Lidl, reţea prezentă în peste 20 ţări din Europa cu circa 6.000 de magazine, a cumpărat terenuri în mai multe localităţi din România pe care intenţionează să construiască magazine. Compania are sediul central în comuna Chiajna de lângă Bucureşti, unde va situat şi centrul logistic al retailerului, în prezent în fază de construcţie.
Retailerul, care are ca strategie deschiderea simultană a mai multor magazine, ar putea deschide primele unităţi comerciale până la sfârşitul acestui an. Totodată, Lidl poartă negocieri cu retaielrul german Tenglemann pentru preluarea reţelei de discount Plus care numără, la fel ca Penny Market, aproape 100 de magazine în România.