Săptămâna Asiatică marchează începutul ofensivei gastronomice Lidl în România. Discounterul german lansează, în premieră, săptămânile gastronomice naţionale cu produse tipice ale unor ţări din diferite zone ale lumii.
Călătoria gastronomică iniţiată de Lidl ”reflectă interesul companiei de a propune consumatorilor o bucătărie diversificată bazată pe ingrediente de pe toate continentele, la preţuri avantajoase”, se arată într-un comunicat Lidl.
Cele 132 de magazine din România vor fi aprovizionate cu specialităţi asiatice caracteristice Chinei, Indoneziei, Indiei şi Japoniei. Produse semi preparate precum bucăţele din piept de pui în sos cremos de cocos și caise sau în sos de roșii, diferite tipuri de tăieţei, creveţi în înveliş crocant sau în crustă Tempura, orez, sosuri indoneziene şi japoneze, uleiuri exotice de arahide şi de susan, condimente specifice precum şi bere chinezească vor fi la îndemâna tuturor celor ce vor să guste din savoarea Asiei.
Urmează săptămânile gastronomice naţionale ale SUA, Italiei, Franţei şi Greciei.
Magazinele lanţului german de tip discount Lidl au în rafturi circa 1.200 de produse, 80% dintre ele fiind mărci proprii. Printre cei care fabrică produse care sunt comercializate sub mărcile Lidl se numără Albalact, Vel Pitar şi Cris Tim; de altfel, două treimi din mărfurile vândute în magazinele Lidl sunt produse in România.
Parte a grupului Lidl&Schwarz, care deține cea mai mare rețea de magazine de tip discount din Europa, peste 9.000 –, Lidl a rebranduit toate cele 107 magazine preluate, în 2010, de la Plus și a deschis, într-o singură zi – 6 octombrie 2011, 11 magazine noi în România. Pentru ultimii discounteri intraţi în piaţă, „interesante“ sunt oraşele cu peste 30.000 de locuitori.
Lidl România a înregistrat, în 2010, o cifră de afaceri de 1,45 miliarde de lei, în creştere cu 11% faţă de 2009.