Retailerul german de discount Lidl, prezent în aproape toate ţările europene, este interesat de preluarea reţelei de magazine de discount Plus din România, potrivit publicaţiei online FoodBizDaily.
Totodată, Lidl ar putea prelua şi magazinele Plus din Bulgaria. Grupul german Tengelmann, care deţine reţeaua Plus, a confirmat că poartă negocieri pentru vânzarea magazinelor de discount din ambele ţări.
Compania Lidl este prezentă atât în Bulgaria cât şi pe piaţa românească, însă nu a deschis încă niciun magazin. Lidl nu a precizat data la care va deschide primele unităţi comerciale, deşi mai mulţi reprezentanţi ai autorităţilor locale au declarat deja că Lidl va deschide magazine în oraşele lor.
Lidl îşi construieşte centru logistic
Extinderea retailerilor cu profil de discount presupune mai întâi construcţia unui centru logistic, care să coordoneze activitatea de aprovizionare a magazinelor de discount, care au în general suprafeţe de vânzare de până în 1.000 de metri pătraţi şi un spaţiu mic de depozitare .
În prezent Lidl România este în faza de construcţie a propriului centru logistic, unde se află şi sediul central al companiei, în comuna Chiajna de lângă Bucureşti. Acesta este şi motivul pentru care retailerul nu a deschis încă niciun magazin, deşi a primit toate autorizaţiile necesare pentru mai multe locaţii.
Printre oraşele în care Lidl va deschide magazine se numără Bistriţa, Mediaş, Iaşi, Paşcani, Botoşani, Galaţi, Focşani sau Craiova. Lidl face parte din grupul german Lidl&Schwarz, care mai deţine pe piaţa românească reţeaua Kaufland, cu 45 de hipermarketuri.
În Europa, Lidl are cea mai extinsă reţea de magazine, retailerul fiind prezent în 23 de ţări cu peste 6.000 de unităţi comerciale. Lidl are magazine atât în Marea Britanie, Norvegia, Suedia şi Finlanda, cât şi în Portugalia, Spania sau Grecia.
Şi despre Carrefour şi Delahize s-a spus că sunt interesate de Plus
În 2007 şi 2008 grupul german Tenglemann a vândut majoritatea magazinelor de discount Plus pe care le deţinea în Europa după crearea în Germania a unui joint-venture cu retailerul Edeka. Singurele ţări în care Tengelmann a pătrat reţelele de discount sunt Austria, Bulgaria şi România.
Zvonuri despre preluarea reţelei Plus din România au apărut încă din 2008, informaţii neconfirmate precizând că atât retailerul francez Carrefour, cât şi cel belgian Delahaize, care opereaza reţeaua Mega Image, sunt interesaţi de reţeaua de discount.
Pe piaţa românească, reţeaua Plus numără 96 de magazine, planurile retailerului fiind să ajungă la 100 de unităţi de discount în luna martie a acestui an. În România, grupul Tengelmann mai deţine reţeaua de magazine de bricolaj Obi, care numără în prezent patru magazine.