Este vorba despre Statele Unite ale Americii, piață pe care Lidl încearcă de ani buni să o „cucerească”.

Se pare că nu a avut succes peste Ocean, întrucât a decis să închidă 11 magazine din Carolina, Virginia, New Jersey, Maryland și Pennsylvania, din cauza performanțelor slabe.

Lidl a închis 11 magazine din SUA, din cauza performanțelor slabe

Un purtător de cuvânt al retailerului german a oferit presei locale, în cele mai multe cazuri, aceeași explicație, și anume că închiderea magazinelor a urmat „după o revizuire amănunțită a performanței rețelei noastre de magazine” și că magazinul închis „a fost o locație neperformantă și am luat decizia strategică de a închide. această locație, astfel încât să ne putem concentra pe locațiile care sunt mai apropiate și mai convenabile de mai mulți dintre clienții noștri și unde vedem o creștere semnificativă”.

Acum, pe site-ul Lidl, majoritatea magazinelor figurează ca „închise definitiv” în urma unei căutări Google a locațiilor care returnează căutarea un „Error.404″.

Magazinul King of Prussia, Pennsylvania, s-a deschis acum aproximativ un an și jumătate, dar s-a închis luna aceasta.

Un mesaj postat pe ușa magazinului din Florence arată că „Florence, ne-a plăcut să vă servim! A fost o plăcere să facem parte din comunitatea ta și (noi) suntem tristi să ne luăm rămas bun. Această locație se va închide pe 7/16”.

Produsele comercializate de Lidl nu par a fi pe gustul americanilor

În luna februarie a acestui an, Lidl a concediat 200 de angajați din SUA. Sediul central din Arlington, Virginia, a transmis că „ne evaluăm continuu operațiunile pentru a ne asigura că ne sprijinim magazinele în mod eficient”.

Compania Lidl, deținută de Schwarz Group, care deține și magazinele Kaufland, a fost fondată în Ludwigshafen, Germania, în anul 1973 și și-a înființat sediul central din Statele Unite în 2015.

Nemții au deschis primul magazin alimentar din SUA în 2017, iar acum este prezent în peste 170 de locații în Georgia, Carolina de Sud, Carolina de Nord, Virginia, Maryland, Washington, D.C., Pennsylvania, Delaware, New Jersey și New York.

Se pare însă că americanii nu prea agreează produsele comercializate de retailerul german, dar Lidl este unul dintre cele mai căutate magazine din Europa.