Șoferii trebuie să fie foarte atenți când este vară, iar temperatura trece de 35 de grade Celsius. Drept urmare, aceștia trebuie să își adapteze limita de viteză în funcție de temperatură.
Limita de viteză pentru șoferi când este caniculă?
Limita de viteză pentru șoferi când este caniculă. Temperaturile extreme reprezintă o amenințare nu doar pentru oameni. Canicula are efecte negative și asupra mașinilor, dar și a infrastructurii rutiere.
Așadar, este foarte important ca șoferii să fie informați cu privire la limitările de viteză în condiții de caniculă și la impactul pe care îl au temperaturile peste 35 de grade Celsius asupra condusului și a drumurilor.
În România, nu există o limită oficială de viteză în timpul caniculei. Chiar și așa, este recomandat ca șoferii să circule cu o viteză sub limita maximă impusă de lege.
În 2019, Germania a introdus o limită de viteză de 100 km/h pe anumite tronsoane de autostradă din cauza caniculei. Aceste măsuri au fost luate din cauza riscului crescut de dilatare extremă a suprafeței drumului în acele zone.
Recent, în România, o parte din autostrada București – Pitești s-a deformat din cauza caniculei. Câteva mașini au suferit daune după ce au lovit un rost de dilatare în apropierea unui pod.
Prin urmare, pe măsură ce temperatura crește, este recomandat ca șoferii să adopte o conduită mai prudentă.
Este indicat ca viteza de deplasare să fie redusă cu până la 20-30 km/h față de limita maximă permisă.
Prin aceasta, se reduce solicitarea excesivă atât asupra motorului cât și asupra cauciucurilor, și în cazul în care asfaltul se deformează din cauza temperaturilor ridicate, se oferă mai mult timp pentru a frâna și a evita situațiile periculoase.
Anvelopele suferă la peste 35ºC
Temperaturile extreme pot afecta foarte ușor și asfaltul. De exemplu, în zilele cu caniculă, temperatura asfaltului poate trece de 60 de grade Celsius.
Această temperatură va fi transmisă și la pneurile mașinii. În plus, temperatura acestora va crește cu cât se va frâna sau accelera mai des. Temperatura cauciucurilor crește și atunci când mașina virează.
Din acest motiv, se recomandă utilizarea anvelopelor de vară în sezonul cald. Ele sunt proiectate să ofere o aderență optimă pe măsură ce temperatura crește. Intervalul ideal de temperatură pentru anvelopele de vară este între 60º și 90º Celsius, asigurând astfel cea mai bună performanță în materie de aderență.
Pe de altă parte, anvelopele de iarnă își pierd flexibilitatea și devin rigide la temperaturi peste 35ºC. Aceasta duce la o scădere semnificativă a aderenței și la o manevrabilitate redusă.