Un turist care este pus in situatia de a alege dintre aproximativ 20 de linii aeriene romanesti si straine o va alege pe aceea care ii ofera un pret accesibil, legaturi rapide si cat mai multa siguranta. De obicei, clientii se indreapta spre liniile aeriene cunoscute, iar de la un anumit grad de pretentii, sustinute si de un buget corespunzator, selectia este mult mai dura. De obicei, Taromul este mai convenabil ca pret dar, o impresie gresita, contestata si de oferta existenta pe piata ar fi ca liniile aeriene straine sunt intotdeauna mai scumpe. De cele mai multe ori exista anumite destinatii, promovate diferit de la o linie aeriana la alta, care sunt ofertate la preturi promotionale in functie de cereri sau pentru a castiga piata. De aceea, companiile care au un sistem de marketing mai eficient si zboruri mai dese isi permit sa-si calculeze si preturi mai imbietoare. In atragerea clientilor conteaza insa destul de mult si puterea financiara a companiei care poate alege in a-si subventiona sau nu preturile la un moment dat, in functie de resursele de care dispune.
In cele din urma, castigatoare ies liniile aeriene care isi sustin preturi competitive, dar si cele care au pachete promotionale atractive si un program de fidelitate bine pus la punct pentru a intretine loialitatea pasagerilor. Acesta se traduce prin puncte valorice care se acumuleaza pentru fiecare destinatie in parte, direct proportional cu numarul de kilometri parcursi. Prin urmare, destinatiile mai lungi aduc si premii mai multe. In final, un anumit punctaj, calculat diferit de fiecare companie, imbarca clientul gratuit spre orice tara din lume. „Pentru atragerea pasagerilor fideli vom avea o promotie destinata membrilor „Flying Dutchman”, care va debuta la inceputul lunii august si in cadrul careia punctele care se castiga de obicei vor fi duble sau chiar triple pe anumite destinatii sau categorii tarifare ale biletelor (Business Class). Suntem acum in negocieri cu o firma de asigurari pentru a dezvolta o retea de asigurari de calatorie, optionale fata de biletul de zbor. Conform regulilor internationale, in momentul actual se platesc maxim 20 de USD pe un kilogram de bagaj in cazul pierderii sau distrugerii acestora. Prin acest sistem, orice pasager isi va putea asigura bagajul sau calatoria la pretul pe care il doreste”, ne spune dl. Radu Dumitrescu, director de marketing la KLM Romania.
Avioanele se umplu in perioada vacantelor sau a sarbatorilor cand preturile, calculate pentru extrasezon, mai scad si apar unele oferte promotionale speciale. Rutele noi sunt intotdeauna promovate in mod diferit de la o companie la alta iar momentul in care incepe afisarea acestora este studiat astfel incat preturile sa bata concurenta si pachetul promotional sa includa eventual si ceva in plus fata de ofertele clasice. Serviciile suplimentare cum sunt: rezervarile online, trimiterea biletului direct la aeroport sau optiunile prealabile de meniu atrag clientii in conditiile in care sunt sustinute si de reduceri la bilete pentru tineri, batrani sau copii.
KLM – reduceri la bilete
1. Oferta speciala valabila pana la 15 iunie: 345 USD (pret unic dus-intors, care nu include taxele de aeroport si este supus anumitor restrictii) pentru Spania, Portugalia, Italia, Belgia, Finlanda, Danemarca, Anglia, Franta, Elvetia, Suedia etc.
2. Sistem de rezervare online (www.klm.com), cu confirmare telefonica ulterioara in 2-3 zile, servicii de informare prin e-mail asupra tuturor ofertelor promotionale disponibile si posibilitatea de-a alege meniul in prealabil, fara nici un cost suplimentar;
3. Program de fidelitate „Flying Dutchman” – fiecare persoana care calatoreste cu KLM sau cu o linie partenera primeste un card cu care se acumuleaza puncte la fiecare zbor. Posesorul acestuia poate insa aduna puncte si daca cumpara din reteaua Duty – Free, inchiriaza o masina sau doarme la unul din hotelurile din reteaua partenerilor KLM. La un moment dat, aceste puncte se transforma in bilete de calatorie gratuite pentru oricare din cele 400 de destinatii pe care opereaza KLM -ul;
4. Concurs (incepand din luna iulie) cu castigarea a 2 bilete gratuite dus-intors la Miami, pentru cei care cumpara un bilet pentru America de Nord;
5. Reduceri pe tot timpul anului de 10% pentru tineri (pana la 24 de ani inclusiv) si batrani (peste 65 de ani), 33% pentru copii (pana la 12 ani) si 90% pentru cei sub sub 2 ani.
6. „Ticket around the world”- un bilet de calatorie valabil 1 an pentru mai multe destinatii din lume (un singur bilet acopera mai multe destinatii pentru o suma minima de 2.100 de dolari la Economy Class si de 4.000 de dolari la Business Class, cu conditia de a acumula un anumit numar de mile).
British Airways – intrare gratuita la muzee
1. ” London Pass” – este un bilet care ofera intrare gratuita la peste 60 de atractii turistice ale Londrei. Se ofera reduceri la anumite restaurante si acces Internet gratuit. In cazul in care intrarea la muzee este gratuita, London Pass ofera alte servicii, cum ar fi un tur gratuit acompaniat de ghid. ” London Pass” are o valabilitate de 3 sau 6 zile, costa 46 USD si se poate achizitiona doar de la biroul British Airways din Bucuresti.
2. Program de loialitate ” Executive Club”- la fiecare zbor pe rutele operate de British Airways se acumuleaza mile ” Executive Club”, ce pot fi folosite pentru a calatori gratuit. Milele se pot acumula si prin folosirea serviciilor auxiliare puse la dispozitie prin statutul de membru al Executive Club: cazarea la anumite retele hoteliere, inchirierea de masini sau zborul cu o linie aeriana partenera.
3. Copiii cu varste intre 2-12 ani beneficiaza de o reducere de 33 %, iar copiii cu varste sub 2 ani care nu ocupa un loc separat, de o reducere de 90 %. Persoanele cu varste sub 25 de ani si peste 55 de ani au o reducere de pana la 15 %.
Australian Airlines – reduceri in duty-free
1. Oferte speciale valabile pana la 15 iunie pentru Toronto: 379 USD (dus – intors la Economy Class), 299 USD (doar dus la Economy Class), 3.300 USD (2 bilete in Business Class).
2. Sistem de rezervari online (www.aua.com) si posibilitatea de a ridica biletul direct de la aeroport inainte de plecare, fara a mai fi necesar un drum prealabil la agentia din oras.
3. Austrian Airlines are un birou si la Timisoara. Exista zboruri zilnice dupa-masa, iar incepand cu 22 aprilie au fost adaugate alte 3 zboruri cu plecare dimineata.
4. Toti pasagerii beneficiaza de un voucher prin care li se acorda o reducere de 10 % la toate produsele care se gasesc in Duty – Free-ul din aeroportul Vienna – Schwechat.
5. Pachete speciale pentru cei care merg iarna la ski in Austria, alcatuite pe baza unor contracte cu hoteluri din Innsbruck, Salzburg sau Klagenfurt.
6. Program de fidelitate „Miles & More”, la care Austrian Airlines s-a afiliat partenerului Lufthansa, incepand cu martie 2000.
7. Reduceri pentru tinerii sub 24 de ani si preturi speciale pentru pensionari pe cateva destinatii din SUA, 33% pentru copii intre 2 si 12 ani si 90 % pentru cei sub 2 ani.
Lufthansa – destinatii noi
1. Destinatii noi: Denver si Phoenix (499 USD – bilet dus-intors). Alte oferte speciale pentru SUA si Canada: Chicago (505 USD), Miami (540 USD), Toronto (445 USD), Vancouver (535 USD), New York (450 USD), Huston (555 USD) si Detroit (525 USD).
2. Program de fidelitate „Miles & More” – numarul de mile acumulate difera in functie de destinatie si de clasa de zbor parcursa: First Class – 300% (triplul milelor zburate), Business Class – 200% (dublul milelor zburate) si Economy Class -100% (numarul milelor zburate). Premiile care pot fi obtinute in schimbul milelor acumulate sunt: bilete de avion, upgrade la clasa de zbor superioara celei achitate, precum si alte premii. In functie de numarul de mile acumulate, clientii au unele prioritati, beneficiaza de excedent de bagaje etc. La fel, se mentine sistemul general acceptat prin care se acumuleaza puncte folosind si linii aeriene partenere, hoteluri sau firme care inchiriaza masini. r
3. Tarife speciale pentru tinerii de pana la 25 de ani si seniori (peste 55 de ani), care beneficiaza de reduceri pentru SUA si Canada. De asemenea, exista reduceri de 33 % pentru copii (intre 2 si 12 ani) sau de 90 % (pana la 2 ani).r
r