Reţeaua de socializare online LinkedIn, destinată mediului de afaceri, intenţionează să se listeze la bursă în acest an şi a selectat mai multe instituţii financiare pentru intermedierea unei oferte publice iniţiale, au afirmat surse apropiate situaţiei.
Morgan Stanley, Bank of America şi JPMorgan se numără printre intermediari, au adăugat sursele.
"O ofertă publică iniţială este doar una dintre multele tactici pe care le avem în vedere", a declarat un purtător de cuvânt al LinkedIn, refuzând să ofere alte detalii.
Mai multe companii active pe internet, între care LinkedIn şi Zynga, un producător popular de jocuri online, iau în calcul oferte publice înaintea unei mutări similare din partea Facebook, au afirmat două surse.
"Unele din aceste companii vor să se listeze pentru a lua faţa Facebook şi a altor competitori. Dacă Facebook s-ar lista înaintea LinkedIn credeţi că ar mai fi cineva foarte atent la LinkedIn?", a întrebat una din surse.
Facebook nu va începe procedurile pentru o ofertă publică iniţială până la sfârşitul lui 2012, a afirmat, în septembrie, Peter Thiel, membru în consiliul director al companiei.
Situaţia s-ar putea schimba însă. Autorităţile americane analizează o investiţie de 500 de milioane de dolari derulată la Facebook şi angajamentul atragerii a încă un miliard de dolari, anunţate săptămâna aceasta, a declarat o sursă.
Comisia pentru Bursă şi Valori Mobiliare din SUA va analiza dacă numărul acţionarilor Facebook a depăşit limita de 499, sub care o companie poate rămâne nelistată. Dacă autorităţile decid că pragul a fost depăşit, intrarea pe bursă a Facebook ar putea fi accelerată.
LinkedIn, cea mai populară reţea de socializare din lume destinată mediului de afaceri, are circa 85 de milioane de utilizatori. Vânzarea de acţiuni LinkedIn pe piaţa de capital secundară SharesPost evaluează LinkedIn la aproximativ 2,2 miliarde de dolari.