A preluat funcția de director general al celui mai renumit hotel din România în urmă cu un an. În 2017, a reușit să crească veniturile companiei cu peste 10%, iar gradul de ocupare a depășit 80%. Aceste rezultate au făcut ca unitatea de cazare de la kilometrul zero al Bucureștiului să fie cel mai performant hotel din rețeaua InterContinental din Europa.

Capital: Cum ați încheiat anul trecut din punct de vedere al gradului de ocupare? Ce estimări aveți pentru anul în curs?
Lior Bebera:
Anul 2017 a fost unul bun din punct de vedere al gradului de ocupare,  am încheiat cu peste 80% grad de ocupare, cifrele arătând o creștere cu 3,7 puncte procentuale. Pentru 2018 estimăm un rezultat similar cu cel al anului trecut.

Capital: Care considerați că sunt principalele elemente care au dus la creșterea numărului de turiști în București? Ați văzut o evoluție mai mare a turismului de business sau a celui tradițional?
Lior Bebera:
În anul precedent, am observat o cerere continuă în orice sezon, ca urmare a numărului din ce în ce mai mare de turiști care vin să viziteze orașul București pentru afaceri sau să se plimbe. Mai mult, datele recente arată că Europa Centrală și de Est devine prima alegere pentru găzduirea unor evenimente și conferințe importante, turnee sportive internaționale sau întâlniri la nivel înalt. Din păcate, Bucureștiul nu dispune de un centru de conferințe care să găzduiască evenimente de o asemenea anvergură. Totuși, sperăm că această problemă să fie rezolvată în viitorul apropiat de către autorități.
Apoi, am observat o creștere mai mare a turismului tradițional decât cel de business, în special în weekend-uri, când am înregistrat un număr mai mare de turiști. Unul dintre principalele elemente care a condus la creșterea numărului turiștilor este reprezentat de creșterea frecvenței zborurilor din Israel. De asemenea, Air Canada plănuiește să înceapă o colaborare cu aeropotul Otopeni începând cu luna iunie a anului 2018. Să nu uităm de Festivalul George Enescu, dar și de evenimente ce atrag mulți turiști străini. Oaspeții noștri sunt 80% străini, iar în ceea ce privește scopul călătoriei, 62% vin pentru afaceri și 38 % pentru agreement sau vacanțe.

Capital: Din punct de vedere al naționalității, cum arată clasamentul clienților Intercontinental?
Lior Bebera:
Majoritatea oas­peților vin din Germania, Franța, Marea Britanie, Israel și, bine­înțeles, România.

Capital: Exact în urmă cu un an ați preluat funcția de manager general. V-ați îndeplinit obiectivele? Care au fost cele mai importante?
Lior Bebera:
Sunt foarte mândru că în primul an al mandatalui meu, împreună cu o echipă extraordinară, am devenit cel mai performant hotel InterContinental din Europa și unul dintre cele mai bune hoteluri IHG de pe continent.
Apoi, sunt foarte hotărât să îmbunătățesc experiență oas­pe­­ților începând de la sosire, iar noul concept floral a devenit un hot spot pentru selfie-uri pentru oaspeții noștri. Restaurantele și barurile sunt pasiunea mea, iar deschiderea unei terase cu șampanie Veuve Clicquot, prima din București și a unui Lobby Lounge, alături de renovarea Braseriei Corso căreia i-am păstrat atmosfera de braserie clasică, fac parte și ele din dorința mea de a face diferența și de a readuce InterContinentalului faima pe care au avut-o în trecut „restaurantele de la Inter“.
Un alt pas important pe care l-am făcut în comunicarea cu oaspeții noștri a fost să implementăm conceptul Handy – un smartphone pentru fiecare oaspete al hotelului, cu un ghid de oraș pre-instalat, posibilitatea de apeluri internaționale, dar și o bună oportunitate de a ne promova ofertele către oaspeți și de a primi review-uri.
Apoi, în 2017 InterContinental București a primit acreditarea „Zhou Dao“ (China Ready), din partea autorității pentru turism din Republica Chineză, fiind unul dintre cele 12 hoteluri InterContinental acreditate în Europa și, cu siguranță, singurul din România. Acesta este un program derulat de IHG și include materiale de comunicare în limba chineză, folosirea aplicației IHG Translator, o aplicație care traduce instantaneu în/din 12 dintre cele mai vorbite limbi de pe glob, cursuri de cultură chineză și obiceiuri pe care le-au absolvit toți colegii noștri care au legătură directă cu oaspeții, două canale TV în limba chineză, prezența unor preparate chinezești în meniul din cameră și posibilitatea de a plăti cu cardurile Union Pay.

Capital: Ați reușit să vă for­mați o opinie referitoare la industria hotelieră locală? Ce îi lipsește României pentru a fi într-adevăr o destinație de vacanță pentru străini?
Lior Bebera:
România este o țară frumoasă, care are multe de oferit, dar care nu este pusă în valoare aproape deloc. Este nevoie de o extindere a pieței, de o lărgire a orizonturilor spre mai multe tipuri de turism. România are nevoie de o infrastuctura mai bună, în special spre munte. Orașul București are nevoie urgent de un centru de conferințe pentru evenimente internaționale. De asemenea, compania TAROM poate influența creșterea numărului de turiști prin deschiderea unor zboruri directe către metropole din Asia, precum Beijing sau Bangkok.
Legat de nivelul de servicii pe care îl oferă hotelurile in­ter­național de cinci stele din București, vă pot spune că este unul foarte înalt, iar acest lucru se vede în scorurile date de turiști pe TripAdvisor, de exemplu, unde Hotelul InterContinental este primul în top dintre aceste hoteluri. Sunt foarte mândru de aceste realizări și de faptul că suntem cei mai buni nu doar local, dar și între hotelurile InterContinental din Europa în multe domenii legate în special de oameni și de nivelul serviciilor, fie că e vorba despre restaurante, spa, nivelul cunoștințelor legate de oraș.
 
Capital: Cum ați încheiat anul trecut din punct de vedere al veniturilor? Ce estimați aveți pentru acest an?
Lior Bebera:
La nivelul veniturilor, în 2017, am reușit o creștere de 10% față de 2016 și ne așteptăm ca și în 2018 să avem venituri mai mari comparativ cu anul precedent.

Capital: Ce investiții ați realizat pe parcursul anului trecut și ce v-ați propus pentru acest an?
Lior Bebera:
În 2017, ne-am concentrat pe îmbunătățirea aspectului câtorva zone de la parterul hotelului: holului hotelului, cu un nou concept floral și de zona de așteptare, dar și cu un nou lobby lounge. Am renovat Braseria Corso și am deschis o terasă de vară, Corso Summer Terrace by Veuve Clicquot.
Pentru 2018 și pentru anii viitori, ne dorim să putem avea mai multe rezervări directe la hotel, dar și prin programul de loialitate IHG. IHG Rwards Club este cel mai mare program de loialitate în industria hospitaliera cu peste 100 de milioane de membri. Un alt obiectiv este să susținem promovarea orașului și să avem cât mai multe colaborări.
Voi continuă să investesc în oameni, în trainingul lor, în dezvoltarea lor, doarece cred că un angajat fericit face client fericiți. Dacă clienții sunt fericiți, veniturile cresc și angajatorii sunt și ei mulțumiți. La nivel de companie, IHG se află în tratative cu compania care deține hotelul pentru o renovare în viitorul apropiat.

Capital: Înainte de încheiere, ce vă place cel mai mult în România?
Lior Bebera:
Cred că diversitatea îmi place cel mai mult, fie că e vorba despre natură, despre stilul de viață sau despre oameni. Tot ce trebuie să faceți este să ieșiți în evidență cu România pentru a putea câștigă bătălia turistică față de alte destinații.

 

INTERCONTINENTAL BUCUREȘTI
✔ A fost deschis în anul 1971
✔ este primul hotel de 5 stele din București
✔ este cel mai înalt hotel din București
✔ dispune de 257 camere și apartamente
✔ are 14 săli de conferințe
✔ 3 săli de bal: Ronda, Rapsodia Fortuna
✔ Fortuna este sala de bal aflată la cea mai mare înălțime din București
✔ are acces direct către cea mai mare parcare publică subterană din Capitală.