Problemele cauzate uzinelor mecanică și de vehicule de pe platforma de la Mioveni de lipsa unei infrustructuri performante – în special a autostrăzii Pitești – Sibiu au stârnit mânia sindicaliștilor de la Automobile Dacia. După ani buni în care atât oficialii companiei cât și angajații au așteptat în van finalizarea acestui proiect de infrastructură, discontinuitățile în privința aprovizionării cu componente și a expedierii de vehicule și componente care, la rândul lor, afectează competitivitatea celui mai mare producător de automobile din România par să fi atins apogeul cauzând ieșirea în stradă a celor 16.500 de membri ai SAD, angajați ai uzinelor Dacia și ai companiilor furnizoare. Conform vicepreședintelui SAD, Marin Anghel, costurile generate de întârzieri sunt majore și, în plus, lipsa unor măsuri legislative care să descurajeze importul de mașini de ocazie precum și a unor înlesniri fiscale pentru cei care cumpără mașini noi aduc mari prejudicii Automobile Dacia. În contextul în care Guvernul tocmai a anunțat pentru 2016 un program Rabla cu fonduri mai puține decât anul trecut – și cu mai puține tichete – revendicările SAD sunt cât se poate de serioase.
Este interesant de observat că sindicatul de la Automobile Dacia nu solicită nimic companiei angajatoare. Ba chiar opiniile sindicatului și cele ale patronatului sunt similare. Într-un interviu acordat în exclusivitatea revistei Capital pe care îl veți putea citi în ediția de săptămâna viitoare, Nicolas Maure, directorul general al Dacia, menționează că „problema infrastructurii – mai ales autostrada către Ungaria – o discutăm de mai bine de 10 ani. E momentul să fie făcut totul până la capăt. Autostrada e importantă. Lipsa unei infrastructuri perfomante care să traverseze munții duce la o scindare a țării în zona Carpaților. Asta e catastrofal pentru România. Logistica înseamnă câteva sute de euro din costul de producție al unei mașini. Autostrada Pitești – Sibiu înseamnă circa 30 de euro pentru fiecare mașină. Dacă o avem îi scădem din preț, dacă nu, îi adăugăm. Acum, pentru a evita eventualele probleme de trafic de pe șoselele din România suntem nevoiți să facem stocuri”.
O altă revendicare a sindicaliștilor este modificarea legislației privind contractul colectiv de muncă. Marin Anghel acuză eliminarea, din 2011, a contractului colectiv de muncă la nivel național, fapt ce generează imposibilitatea unor ierarhizări ale salariilor. Totodată, conform sindicalistului, tinerii care sunt angajați cu contracte pe perioadă determinată nu pot accesa credite și astfel „li se taie aripile nemeritat”.
În acest context, mitingul de pe 7 martie este doar primul pas prin care Sindicatul Automobile Dacia încearcă să sensibilizeze autoritățile. În cazul în care revendicările nu vor fi soluționate, sindicaliștii amenință cu măsuri radicale care implică un miting la București împreună cu întreaga Confederație sindicală din care face parte SAD.