Consumul mediu anual de plăci ceramice în România se situează sub media majorităţii ţărilor din Europa, la 1,2 mp pe cap de locuitor, din cauza puterii scăzute de cumpărare şi a lipsei infrastructurii şi a utilităţilor în mediul rural, potrivit unei analize realizate de producătorul de gresie şi faianţă Lasselsberger România, subsidiara locală a grupului austriac Lasselsberger.
Pe primele locuri în Europa în ceea ce priveşte consumul mediu anual de plăci ceramice pe cap de locuitor se află Spania şi Grecia, unde valorile se situează la 5,26 mp de plăci ceramice şi respectiv 4,7 mp. Criza economică a afectat însă şi aceste două ţări, consumul de plăci ceramice fiind în scădere. În acelaşi timp, italienii cumpără în medie anual aproximativ 3 mp de gresie şi faianţă pe cap de locuitor, în timp ce în Polonia consumul este de 2,8 mp.
„România se situează în apropierea Germaniei, unde se achiziţionează 1,35 mp de gresie şi faianţă anual per capita. Consumul scăzut de plăci ceramice de pe piaţa locală se justifică prin puterea scăzută de cumpărare, prin lipsa infrastructurii şi a utilităţilor în mediul rural”, a declarat Eduard Măcărescu (foto), directorul comercial al Lasselsberger.
Românii cumpără gresie odată la 20 de ani
Analiza companiei mai arată că românii cumpără gresie şi fainţă în valoare medie de 750 de lei, fapt ce se traduce printr-o cantitate totală de 30 mp la un preţ mediu de 25 lei pe metrul pătrat.
Această investiţie are loc, potrivit estimărilor companiei, o dată la 20 de ani, interval de timp asemănător cu cel al majorităţii europenilor.
Conform studiului, în momentul achiziţiei, 65% dintre români optează pentru magazinele specializate şi doar 35% se îndreaptă către magazinele de bricolaj existente pe piaţa din România.