Centrul istoric are potenţialul de a deveni o destinaţie importantă pentru retailul de fashion, arată ultimul raport de piaţă al Jones Lang LaSalle. Procesul va fi însă unul de durată, din cauza clădirilor existente ce nu îndeplinesc cerinţele retailului modern, dar şi a decalajului dintre nivelul chiriei cerute de către proprietari şi cel pe care brandurile internaţionale sunt pregătite să-l ofere.
H&M este primul retailer important de fashion ce şi-a deschis un magazin de dimensiuni mari în centrul istoric al capitalei, o zonă dominată în mod tradiţional de baruri, cafenele şi restaurante. Koton şi-a asigurat, de asemnea, un spaţiu în imediata apropiere.
Pe Lipscani sunt în prezent 51 de clădiri care au spaţii comerciale cu o suprafaţă de circa 19.000 de metri pătraţi, echivalentul unui centru comercial de dimensiunile fostului City Mall, dar 11 clădiri necesită investiţii în renovare sau consolidare, potrivit unui studiu al Colliers.
În câţiva ani însă mixul de chiriaşi de pe Lipscani va fi acoperit în proporţie de 70% de magazine de îmbrăcăminte, faţă de 38% în prezent, crede Simina Istrate, associate director în cadrul departamentului de retail al Colliers.
Pe Lipscani sunt în prezent 51 de clădiri care au spaţii comerciale cu o suprafaţă de circa 19.000 de metri pătraţi, echivalentul unui centru comercial de dimensiunile fostului City Mall, dar 11 clădiri necesită investiţii în renovare sau consolidare, potrivit unui studiu al Colliers.
Având în vedere numărul redus de proiecte noi, retailerii interesaţi să deschidă magazine noi analizează în special centrele comerciale performante deja existente. Distanţa dintre cererea pentru centrele comerciale prime şi cele secundare continuă să fie semnificativă, potrivit Jones Lang LaSalle
Mulți retaileri internaţionali care nu sunt prezenţi în România au început să evalueze din nou posibilităţile oferite de piaţa autohtonă. Jumbo, Tchibo, Kazar şi H&M Home sunt câteva dintre brandurile ce şi-au deschis primele unităţi în România în trimestrul 4 al anului trecut.
La un nivel mai sus, şi D&G a deschis primul magazin în ultimele luni ale anului trecut în The Grand Avenue, galeria comercială a hotelului Marriott, unde sunt prezenți și Louis Vuitton, Valentino sau Cavalli, confirmând preferinţa brandurilor de lux pentru spații în hoteluri de 5 stele în detrimentul spațiilor stradale.
Stocul de spații comerciale moderne este estimat la 890.000 mp în Bucureşti și de aproape 1,66 milioane mp în restul ţării. Oferta de spații noi de retail în 2013 a fost destul de limitată, cu doar cinci proiecte livrate, însumând un total de 128.000 mp închiriabili.
Conform Institutului Naţional de Statistică, cifra de afaceri în comerțul cu amănuntul a înregistrat o creştere modestă de doar 0,4% în 2013, comparativ cu anul precedent. Prin urmare, retailerii rămân precauţi cu privire la expansiune, conchide raportul Jones Lang LaSalle.