Ministerul Turismului a prezentat astăzi lista companiilor care s-au înscris în competiţia pentru realizarea brandului de ţară al României.
Comisia Ministerului Turismului urmează să verifice în detaliu documentele depuse şi să stabilească ofertanţii calificaţi pentru cea de-a doua etapă a licitaţiei, etapa în care vor fi depuse şi evaluate ofertele tehnice, constând în proiectele de realizare a brandului turistic al României.
În etapa a doua vor intra în competiţie minimum cinci firme şi maximum şapte. Întrebaţi de CAPITAL când va începe cea de-a doua etapă a licitaţiei, oficialii ministerului nu au putut da un răspuns.
13 companii sau asocieri de companii au depus documentele de calificare solicitate prin fişa de date a achiziţiei.
Firmele sunt următoarele:
1. Colorado
2. Saatchi & Saatchi Design – lider de asociere, GFK NOP – partener
3. Siegel + Gale Limited – lider de asociere, Grapefruit SRL – partener, Flamingo Research Limited – partener
4. Saffron Brand Consultants SA – lider de asociere, Brandient Consult SRL – partener, Acacia Avenue Limited – partener
5. Kohl & Partner GmbH – lider de asociere, McCann Erickson GmbH – partener
6. Brandflight AB – lider de asociere, ReD Associates Holding A/S – partener, Branding Patres SRL – partener
7. Inarea Strategic Design SRL – lider de asociere, Cappelli Communication SRL – partener, IPK International GmbH – partener
8. Nouveau Monde DDB Ecomonic Interest Group (EIG) (DDB Travel & Tourism) – lider de asociere, Detente Consultants – partener, IPSOS – partener
9. BBDO Portugal – lider de asociere, Graffiti BBDO SA – partener, Mercury Research SRL – partener
10. Landor Associates GmbH – lider de asociere, Millward Brown – partener
11. Hypermedia Solutions LLC dba FutureBrand
12. THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – lider de asociere, Taylor Nelson Sofres SA – partener
13. SC TBWA Bucuresti SRL – lider de asociere, SC GKF Romania SRL – partener
Pentru realizarea brandului turistic naţional, România are alocate fonduri europene de 2 milioane de Euro, prin Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul major de intervenţie 5.3. – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică, Operaţiunea „Crearea unei imagini pozitive a României prin dezvoltarea şi promovarea Brandului Turistic Naţional”.
Săptămâna trecută, Ministerul Turismului a încheiat un protocol de promovare a României cu BRD Groupe Societe Generale, apelând la imaginea a trei mari sportivi: Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi şi Ilie Năstase. Sloganul sub care se va face promovarea va fi „România, land of choice”. Campania se va derula până în momentul în care se va lansa brandul de ţară, adică cel mult un an, după cum a declarat Elena Udrea. ministrul Turismului.