Vânzarea de acţiuni prin subscripţie publică reprezintă, la momentul actual, cea mai bună variantă de capitalizare pentru Poşta Română, consideră Alexandru Petrescu, directorul general al Companiei Naţionale \'Poşta Română \' (CNPR).
"Privatizarea Poştei nu a eşuat. Faptul că actuala formulă de privatizare nu a avut un deznodământ nu înseamnă că Poşta nu poate căuta o variantă de capitalizare mai adecvată situaţiei economice actuale a companiei. Este evident că Poşta Română nu se mai află, în acest moment, în situaţia din 2012, când a fost fost aprobată HG 761 privind strategia de privatizare (…) Cred că, în acest moment, cea mai bună variantă de capitalizare ar fi vânzarea de acţiuni prin subscripţie publică, respectiv listarea pe piaţa de capital. Poşta Română ar fi o oportunitate unică pentru investitorii pe bursă şi cred că aceasta este cea mai bună metodă de extindere a opţiunilor de capitalizare. Repet: Un eşec ar fi fost vânzarea companiei sub valoarea ei reală. În acest moment, oportunitatea investiţională este mult mai bună şi merită o reanalizare a metodei de capitalizare", a precizat Petrescu.
Oficialul a subliniat, totodată, că 'în acest moment, Poşta Română este o companie care a înregistrat un profit de 5 milioane de euro la finalul anului trecut, după cinci ani de pierderi'.
"Ne vom menţine în marja de profit şi în 2015, în condiţiile în care am programat investiţii consistente. Chiar şi aşa, compania este în momentul cel mai bun pentru atragerea de capital, însă nu oricum, nu în orice condiţii", a spus Alexandru Petrescu.AGERPRES