Listarea pe marketplace crește vânzările retailerilor online cu până la 60% într-un an

Magazinele online care se listează pe marketplace-uri își cresc substanțial afacerile încă din primul an. Astfel, retailerii își sporesc vizibilitatea în online și înregistrează volume de vânzări mai mari chiar și cu 60% la un an de la integrarea cu acestea, potrivit datelor platformei Teamshare.

Marketplace-urile au deschis noi oportunități pentru retailerii din e-commerce-ul autohton și au ajuns să să reprezinte una dintre nișele cu cea mai mare rată de dezvoltare din România ultimilor ani. Evoluția a fost determinată de creșterea numărului comercianților online care înţeleg avantajele oferite de listarea pe marketplace-uri, atât în termeni de creștere a vânzărilor, cât și în privința efortului minim de  administrare. 

”E-commerce­-ul din România s­-a diversificat mult în ultimii ani, iar marketplace-urile au ajuns să joace un rol important în vânzările retailerilor online. În prezent, platforma Teamshare este integrată cu principalele canale de acest gen din țară – eMAG, Okazii.ro, Cel.ro, evoMAG și Elefant.ro. Acestea generează, pentru partenerii noștri, rulaje mai mari cu până la 20% încă din primele trei luni de la adoptarea acestui model de business și cu 60% după primul an”, spune Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma.

Potrivit acestuia, majoritatea clienților companiei solicită site­-uri business to business, integrate cu sisteme ERP, dar și marketplace-­uri. În prezent, aproximativ 40% dintre companiile care folosesc platforma vând online și pe marketplace-uri, iar până la sfârșitul anului ponderea acestora ar urma să ajungă la cel puțin 60%.

”Numărul magazinelor online care se listează pe marketplace-uri crește constant pentru că aceste canale de vânzări permit listarea facilă a portofoliului de produse, a ofertelor, recepționarea comenzilor și transmiterea înapoi a facturilor asociate. În plus, retailerii au acces la o configurare simplă, care asigură control total asupra produselor listate, atât pentru imagini, descrieri, proprietăți, cât și pentru stocuri, prețuri de listă, promoții și oferte”, adaugă Marius Panait. Printre beneficiile oferite de listarea pe marketplace-uri se numără și scăderea costului de vânzare, efortul minim de administrare, costurile operaționale reduse, dar și activarea rapidă, care asigură diminuarea componentei time-to-market.