Litoralul bulgăresc se confruntă cu o scădere semnificativă a numărului de turişti, drept pentru care circa 20% dintre hotelurile de aici au fost închise, iar 60% dintre locurile de cazare nu sunt rezervate. Cu toate acestea, reprezentanţii ANAT susţin că numărul de români care vor alege anul acesta Bulgaria ar putea creşte.

Bulgarii au pierdut  mulţi dintre clienţii de pe pieţele vechi, Marea Britanie şi Germania, turişti nevoiţi de criza economică să-şi mai taie din bugetele de călătorie, a declarat, pentru capital.ro, Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Românii, clienţi de bază ai „nisipurilor”

În opinia lui Traian Bădulescu, fluxul turiştilor veniţi din ţara noastră este neschimbat, litoralul bulgăresc fiind în continuare una dintre destinaţiile preferate ale românilor. Motivele pentru care românii revin la malul Mării Negre al vecinilor noştri sunt proximitatea, preţurile mici şi serviciile de tipul all inclusive şi, mai nou, ultra all inclusive, cu care bulgarii îi ademenesc pe turişti, după modelul Turciei şi al Greciei.

Scad veniturile provenite din turism

Reprezentantul ANAT estimează o creştere sau cel mult o stagnare a numărului de turişti români veniţi pe litoralul bulgăresc. În Albena, destinaţia preferată a românilor dintre staţiunile bulgarilor a fost locul unde şi-au făcut vacanţa peste 50.000 de turişti proveniţi din ţara noastră.

Totuşi, per total, numărul turiştilor străini din Bulgaria ar putea scădea cu 30% în acestă vară, potrivit oficialilor din turismul bulgăresc. Alţi analişti anticipează că numărul de turişti străini se va reduce cu doar 5%, însă veniturile asigurate de aceştia vor scădea de la 2,4 miliarde euro anul trecut la 1,9 miliarde euro.