Producătorul de materiale de construcţii Cemacon Zalău, care deţine două unităţi de producţie pe piaţa locală, se aşteaptă anul acesta la o creştere de cel puţin 10% a vânzărilor.
„În ultimii cinci ani am avut creşteri succesive ale cifrei de afaceri de peste 20% în fiecare an. Şi anul acesta se va menţine trendul crescător“, spune Liviu Stoleru, CEO al Cemacon.
Potrivit acestuia, creşterea va veni din stocurile existente, dar şi dintr-o majorare a preţurilor. În plus, de anul trecut, compania este prezentă pe piaţă nu doar cu cărămidă, ci şi cu produse complementare – vată bazaltică, sisteme de coş de fum.
Producătorul a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 68 de milioane de lei, în creştere cu 24% faţă de 2014, în timp ce profitul operaţional s-a majorat cu 27%. Creşterea a venit şi din redeschiderea celei de-a doua fabrici a Cemacon, care era în conservare din 2011, la Zalău.
Referindu-se la piaţa materialelor de construcţii, Liviu Stoleru spune că s-a simţit o uşoară revenire începând cu 2014, an în care a fost redeschisă fabrica de cărămizi de la Zalău a companiei, în condiţiile în care producătorul a epuizat stocul de marfă.
Anul trecut, Cemacon avea 195 de angajaţi la fabricile din Zalău şi Cluj, astfel că piaţa de desfacere principală este Transilvania, alături de Banat şi Crişana. În Bucureşti, Cemacon distribuie marginal, în cantităţi mici şi doar produsele care au valoare adăugată, reprezentanţii companiei precizând că sudul ţării nu este o piaţă-ţintă. Tocmai de aceea, printre cei mai mari clienţi ai companiei se numără Eco Group din Cluj, Auto Alex din Timişoara şi Multicom Zalău.
SURSA: Mediafax