"Se putea face, cu un deficit mai mare sau cu alte masuri care sa compenseze cresterea accizei. (…) Acciza a facut parte dintr-un pachet mai mare, negociat cu partenerii internationali. inlocuirea accizei, amanarea accizei, orice astfel de varianta trebuie sa fie compensata de o alta masura. Fie pe partea de taiere de cheltuieli, fie pe partea de venituri din alta masura pe venituri. Situatia in care ar creste deficitul nu este o situatie acceptabila”, a raspuns Liviu Voinea la intrebarea daca bugetul pe 2014 se putea construi si fara acciza de 7 eurocenti pe litrul de combustibil, potrivit stirileprotv.ro Ministrul delegat a evitat, in ciuda insistentelor invitatilor permanenti, sa nominalizeze persoana care a propus introducerea accizei suplimentare de 7 eurocenti pentru bugetul din 2014.
"Aceste masuri apar in timpul negocierilor cu FMI. Sunt multe masuri care se pun pe masa. Ai ai un nivel al deficitului, ai un nivel al veniturilor si apoi, ca sa poti atinge un nivel al cheltuielilor, mai trebuie sa completezi cu niste venituri. Golul respectiv (la venituri) la momentul acela era aproximativ 5 miliarde de lei, care s-a umplut din mai multe masuri, inclusiv cresterea salariului minim", s-a eschivat Liviu Voinea, care a adaugat ca "o masura care a fost pe masa, nu la solicitarea partii romane, a fost cresterea cotei unice de la 16% la 18%".

După calculele ministrului delegat pentru Buget, măsura creşterii accizei cu 7 eurocenţi va aduce venituri de 2,6 miliarde de lei, din care 2,1 miliarde lei efectiv din acciză, iar diferenţa din TVA.
Suma va intra la "găleata comună” a bugetului de stat, a arătat Voinea, care a explicat că bugetul companiei de autostrăzi în 2013 va fi de 6,2 miliarde de lei, faţă de 5 miliarde lei în 2013, fiind prevăzut să crească în următorii ani.
Voinea a precizat că în prezent în Parlament se află ordonanţa de modificare a Codului Fiscal pentru introducerea accizei suplimentare de 7 eurocenţi pe litrul de combustibil.
„Cred că insistăm prea mult pe o chestiune pe care o scoatem din context. Şi acciza şi orice altă măsură punctuală se subsumează pachetului în ansamblu care este bugetul. (…) Între 2008 şi 2013 cam cu 50% dăm mai mult pe benzină fără majorarea accizei. Nu puteţi scoate o cifră din contextul bugetului. Să privim lucrurile în ansamblul bugetului”, a spus Voinea, care i-a sfătuit pe moderatori să îi întrebe pe „şefii marilor companii petroliere” cu cât se vor scumpi combustibilii după introducerea accizei suplimentare.
El a mai adăugat că în urma introducerii acestei măsuri, BNR nu şi-a modificat ţinta de inflaţie.  „Tinta de inflaţie pe anul viitor care este de 2,5% plus minus 1% continuă să fie respectată”, a conchis Voinea.