'Apar însă semnale de temperare a creşterilor înregistrate în lunile anterioare, acestea fiind cu atât mai interesante cu cât cererea ar fi trebuit să fie, totuşi, ceva mai consistentă în această perioadă ca urmare a demarării târzii a 'Programului Rabla'. Un indicator elocvent în susţinerea acestei afirmaţii este media zilnică a vânzărilor, care în luna iulie a fost mai mică cu 19% faţă de iunie şi cu 29% faţă de mai', se menţionează în comunicat. 

Reprezentanţii APIA semnalează că, începând cu ultimul trimestru al anului trecut, se manifesta o tendinţă de creştere a importurilor de autoturisme rulate care înregistrează, în primele şapte luni ale anului 2015, un avans de 13,4%, comparativ cu perioada similară din 2014. 

Peste 76% (circa 103.000 unităţi) dintre acestea au o vechime de cel puţin opt ani, vârsta la care vehiculele existente în parcul auto naţional pot fi casate prin 'Programul Rabla'. 

În luna iulie 2015, s-au produs 39.406 de autovehicule, cu o creştere semnificativă, de 13,3%, faţă de luna precedentă. 

'Cu acest volum, înregistrăm în primele şapte luni ale anului 2015, o producţie totală de 251.839 unităţi, în creştere cu 2,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut', se menţionează în comunicat. 

Dintre acestea, 221.335 au fost produse de către Dacia şi 30.504 de către Ford. Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele Dacia Duster, din care au fost fabricate 104.268 unităţi (cu 4,8% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2014), urmate de Dacia Logan (51.712 unităţi, în scădere cu 5,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014), Dacia Sandero (40.493 unităţi, cu 36,4% mai mult decât în 2014), Ford B-MAX (30.504 unităţi, cu 16,5% mai puţin decât în 2014), şi Dacia Logan MCV (24.862 unităţi, cu 3,4% mai puţin decât în 2014). 

În ceea ce priveşte exporturile, cu cele 228.306 unităţi exportate în aceste prime şapte luni ale anului 2015, se consemnează o creştere totală de 0,2% faţă de perioada similară din 2014, comparativ cu situaţia la şase luni, când se înregistra o scădere de 0,6%. 

Cel mai exportat model în primele 7 luni din 2015 a fost Dacia Duster (99.707 unităţi), urmat de Dacia Logan (38.186 unitati) şi de Dacia Sandero (36.350 unităţi). 

'Ar mai fi de remarcat faptul că circa 91% din producţia naţională realizată în aceste şapte luni din 2015 a fost exportată, comparativ cu aproximativ 93% cât se înregistra anul trecut în aceeaşi perioadă', se precizează în comunicat. 

Vânzările au crescut cu 15,8% în primele şapte luni ale acestui an, înregistrându-se un volum total de 66.054 unităţi vândute. 

La autoturisme, topul pe mărci este condus de Dacia, cu 19.822 de unităţi (36,5% din total), urmată de Volkswagen cu 5.192 unităţi (9,6%), Skoda 4.896 unităţi (9%), Ford 3.434 unităţi (6,3%), Renault 3.369 unităţi (6,2%), şi Opel, 1.928 unităţi (3,6%). 

Pe modele, cu cele 9.341 unităţi, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele şapte luni ale anului 2015, urmat de Dacia Duster, cu 3.868 unităţi, Dacia Sandero, cu 3.617 unităţi, Skoda Octavia, 2.244 unităţi şi Dacia Logan MCV, cu 1.833 unităţi. 

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piaţa cu o pondere care, la şapte luni, ajunge la 54%, în continuă scădere de la începutul anului 2015 (în ianuarie, motorizările diesel reprezentau 67,4% din piaţă) şi mai mică decât cea din 2014 (54,6%). 

'Situaţia din piaţă ne arată faptul că opt mărci şi respectiv nouă modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (54%), vârfurile fiind BMW la mărci (93,4%) şi Volkswagen Passat la modele (96,1%)', se menţionează în comunicat. 

În ceea ce priveşte autoturismele hibride sau electrice, în primele şapte luni ale acestui an au fost vândute 246 de unităţi (din care 16 electrice 100%), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 129 unităţi, doar 2 fiind electrice. 

În privinţa normei de poluare a autoturismelor comercializate, se poate observa faptul că, deşi Euro6 devine obligatorie la înmatriculare de la 1 septembrie 2015, sunt mărci care deja oferă modele dotate cu astfel de motorizări. Mai concret, din totalul autoturismelor vândute în primele şapte luni din 2015, circa 19,4% sunt echipate cu motoare Euro6 (10.521 unităţi), în timp ce, după perioada similară din 2014, acest procent era de numai 4% (1.897 unităţi). 

După ţara de provenienţă, 34,5% sunt de provenienţă autohtonă, 17% sunt importate din Germania, 9,9% din Cehia, 7,8% din Spania şi 7,2% din Franţa. 

'În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut, în aceste luni din 2015, cu 22,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere mult mai mică, respectiv de 9,2%', potrivit reprezentanţilor APIA. 

AGERPRES