Tesla, compania cunoscutului Elon Musk, a anunțat că livrările în primul trimestru al acestui an s-au majorat cu doar patru procente, după ce a redus prețurile pentru mai multe modele în SUA, China, Japonia, Australia și Coreea de Sud.
Tesla a raportat recent că livrările din primul trimestru au crescut doar cu 4% față de trimestrul anterior, chiar și după ce a oferit reduceri în diferite țări precum SUA, China, Japonia, Australia și Coreea de Sud pentru a stimula cererea.
La scurt timp după ce a publicat aceste date sub așteptări, Tesla a dezvăluit a cincea reducere de preț pentru un vehicul din acest an pe piața americană. Acest anunț vine în contextul în care Washingtonul intenționează să impună standarde mai stricte care vor restricționa creditele fiscale pentru vehiculele electrice.
Tesla nu a reușit să atingă obiectivul de livrare al lui Elon Musk
Tesla, care este în prezent cel mai valoros producător auto din lume, nu a reușit să atingă obiectivul de livrare al directorului general Elon Musk de creștere cu 50% a livrărilor în 2022, obținând în schimb o creștere de 40% din cauza provocărilor logistice și a scăderii cererii.
Având în vedere aceste evoluții, Tesla a anunțat vineri că a redus prețurile pe mai multe piețe europene, cum ar fi Germania și Franța, ca urmare a creșterii sale și a îmbunătățirii capacității de producție.
Tesla a redus prețurile vehiculelor sale Model 3 și Model Y în Germania cu 4,5% până la 9,8%, potrivit datelor publicate vineri pe site-ul său. Aceasta marchează a doua reducere de preț a companiei în acest an, după o reducere de preț de la 1% la 17% în ianuarie.
În Singapore, Tesla a redus prețurile vehiculelor sale Model 3 și Model Y cu 4,3% până la 5%, după cum se arată pe site-ul său local. De asemenea, compania a implementat reduceri de preț în Israel, prețul de bază al Model 3 cu tracțiune spate scăzând cu 25% după reducerile inițiale de preț la nivel global din ianuarie.
Tesla se va concentra pe reducerea prețurilor
Potrivit lui Elon Musk, strategia Tesla pentru a crește cererea este de a prioritiza reducerile de preț, ceea ce a fost eficient în generarea de comenzi încă de la reducerile din ianuarie. În Statele Unite, Tesla a redus prețul modelului 3 cu 11% cumulat de la începutul anului, ceea ce reprezintă o reducere de 20% față de prețul de bază al modelului Y.