Pandemia de coronavirus a generat probleme majore din punct de vedere economic și sanitar la nivel mondial. Giganții auto au fost și ei afectați de restricțiile impuse, iar livrările Volkswagen au înregistrat și ele scăderi semnificative.
Volkswagen resimte impactul pandemiei de COVID. Potrivit DPA, criza sanitară a afectat livrările Volkswagen AG în 2020, deşi numărul vehiculelor electrice vândute de grupul auto german a crescut semnificativ, transmite Agerpres.
Potrivit sursei citate, în 2020, vânzările Volkswagen au scăzut cu 15,2%, la aproximativ 9,3 milioane de vehicule, în timp ce numărul de automobile pur electrice livrate s-a triplat anul trecut, la aproape 232.000, iar la modelele plug-in hybrid creşterea a fost de 175%, la peste 190.000 de unităţi.
În ceea ce privește situația din Europa Occidentală, aici, vânzările Volkswagen au scăzut cu 22% anul trecut, în America de Nord declinul a fost de 17,4%, în timp ce în China şi Hong Kong s-a înregistrat un recul de 9,1%.
De asemenea, livrările de autoturisme Volkswagen au înregistrat anul trecut un declin de 15,1%, iar cele de vehicule comerciale uşoare au scăzut cu 24,4%.
Producția Volkswagen va fi redusă
În acest context, Volkswagen a anunţat miercuri că va reduce şi mai mult producţia la principala sa fabrică din nordul Germaniei, din cauza lipsei semiconductorilor, care a lovit industria auto pe plan global.
Angajaţii care fabrică modelele Tiguan, Touran şi Tarraco (Seat) de la uzina VW din Wolfsburg vor avea program redus de lucru. Deja este afectată producţia celui mai bine vândut model, Golf.
De cealaltă parte, marți, atât VW, Skoda cât şi Audi, branduri importante ale grupului auto german Volkswagen AG, au raportat scăderi ale vânzărilor în 2020, pe fondul restricţiilor impuse pentru a stopa răspândirea noului coronavirus, dar se aşteaptă la o redresare în acest an.
De menționat este faptul că livrările brandului Volkswagen au scăzut cu 15% anul trecut, la 5,3 milioane de vehicule pe plan global, dar în decembrie vânzările s-au redresat, înregistrând o creştere de 19,5% în Europa Occidentală şi de 14,7% în America de Nord.
De asemenea, cererea pentru modelele sale electrice a urcat cu 158% anul trecut, la 212.000 vehicule, a informat VW.
„Suntem în grafic pentru a ne îndeplini obiectivul de a deveni lider de piaţă pe segmentul vehiculelor electrice cu baterii”, a afirmat directorul general al brandului VW, Ralf Brandstaetter.
Pe ansamblul anului trecut, livrările brandului VW au scăzut cu 23,4% în Europa Occidentală şi cu 17,1% în America de Nord, în timp ce declinul din China a fost mai redus, de 9,9%.
Anul trecut, Audi, divizia de lux a Volkswagen, a livrat peste 1,69 milioane de vehicule pe plan global, un declin de 8,3% faţă de 2019. În schimb, vânzările în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au urcat cu 5%.
În trimestrul patru din 2020, livrările Audi au depăşit un milion de unităţi, fiind pentru prima dată într-un trimestru când s-a depăşit acest nivel.
Pe segmentul producătorilor germani de maşini premium, Audi s-a clasat anul trecut pe locul trei, în urma Mercedes-Benz (divizia Daimler), care a vândut 2,16 milioane de vehicule, şi BMW, cu 2,03 milioane de vehicule.