Michael Jackson, show-ul „Dansez pentru Tine“, valsul mirilor şi, nu în ultimul rând, fuga de stresul cotidian umplu tot anul ringurile şcolilor de dans. Marja profiturilor se scrie cu două cifre. Când nu îşi încurajează echipele de cercetare să inoveze în domeniul securităţii informatice şi al programelor educaţionale, Măriuca şi Florin Talpeş se duc la dans. Proprietarii Softwin practică dansul sportiv de 11 ani, iar de patru luni învaţă şi dans popular rom
Michael Jackson, show-ul „Dansez pentru Tine“, valsul mirilor şi, nu în ultimul rând, fuga de stresul cotidian umplu tot anul ringurile şcolilor de dans. Marja profiturilor se scrie cu două cifre.
Când nu îşi încurajează echipele de cercetare să inoveze în domeniul securităţii informatice şi al programelor educaţionale, Măriuca şi Florin Talpeş se duc la dans. Proprietarii Softwin practică dansul sportiv de 11 ani, iar de patru luni învaţă şi dans popular românesc, fiind deja familiarizaţi cu hore, sârbe şi brâie. „Puţină lume ştie că există un turism de dans popular, japonezii şi americanii fiind cei mai preocupaţi să studieze folclorul românesc”, spune Talpeş. Şi asta nu e tot. Cei doi au luat şi câteva lecţii de flamenco, dans irlandez, dans african, samba braziliană (în Brazilia) şi tango argentinian (în Argentina). De şase ani 6 ani sunt membri ai clubul de dans Mihai/Elwira Petre, participând săptămânal la cinci-şase antrenamente (patru-cinci de dans sportiv şi unul de dans popular).
Cei doi nu sunt singurii „corporatişti“ pasionaţi de dans, dacă ţinem cont de faptul că această activitate se află pe lista beneficiilor oferite angajaţilor de către unele companii mari. Printre cursanţii lui Dragoş Găvan, manager al şcolii de dans Espansivo, se numără angajaţi ai unor firme precum HP România, Carrefour, Mega Image, dar şi ai unor companii din domeniul farmaceutic, IT şi telecomunicaţii.
Profitul poate ajunge la 30%
Acelaşi obiectiv îl are şi Dumitru Bălan, acum doctorand în marketing la ASE. El a înfiinţat şcoala de dans Latino Time în 2004, după ce a remarcat că în acest domeniu concurenţa era nesemnificativă. Acum, însă, şi-a schimbat părerea: „cu certitudine, competiţia a ajuns la un nivel destul de ridicat“. Afacerea a crescut constant, iar pentru anul acesta se aşteaptă ca numărul abonamentelor vândute să ajungă la 1.500, în condiţiile unei creşteri de 30% a numărului cursanţilor. Cifra de afaceri estimată pentru anul în curs este de circa 240.000 lei, marja de profit a sectorului fiind între 10% şi 30%. Cine sunt elevii? Corina Puşcaş, manager al şcolii Jingle Joy, spune că, în general, cursanţii care vin la Jingle Joy au studii superioare şi venituri medii spre mari, fiind preponderent femei. „Din păcate, indiferent de vârstă, bărbaţii cam fug de dans“, conchide ea.
Un business ritmat
20%-30% este procentajul cu care scade în timpul verii numărul elevilor înscrişi la cursurile şcolilor de dans din ţară. Numărul înscrierilor creşte toamna, odată cu încheierea perioadei de concedii şi începerea anului şcolar. Emisiunea „Dansez pentru Tine“ este însă cea care a determinat o creştere puternică a numărului înscrierilor.
Vals şi „moonwalk“
În momentul de faţă, cele mai îndrăgite dansuri pentru copii sunt coregrafiile din videoclipurile lui Michael Jackson, spune managerul Jingle Joy. Cele mai populare stiluri sunt din categoria dansurilor latino-americane şi de club (salsa, merengue, cha-cha-cha, jive), iar valsul Vienez este în topul preferinţelor celor care se pregătesc de nuntă.
Pentru toate buzunarele
O şedinţă individuală cu un instructor la şcoala Latino Time costă 200 de lei, în timp ce un abonament pentru adulţi (opt şedinţe într-o lună la cursurile şcolii) costă 175 lei. La clubul Jingle Joy, şcolarii pot lua lecţii de dans pentru 90 lei, opt şedinţe. La şcoala Espansivo există şi pachete pentru nuntă, care includ cinci şedinţe particulare şi o reprezentaţie latino-standard cu o pereche de dansatori, pentru 1.150 de lei.