Sebastian Burduja şi locurile de parcare din Capitală. Care e soluţia corectă de taxare?

Locurile de parcare din Bucureşti sau mai bine zis lipsa lor, în multe zone, este în continuare o problemă fierbinte cu care se confruntă locuitorii Capitalei.

Ce soluţii are Sebastian Burduja, candidatul PNL pentru postul de primar general? Într-o emisiune televizată, el a vorbit miercuri seară despre modul în care ar trebui taxate aceste locuri de parcare.

Liberalul spune că o soluţie corectă, din punctul său de vedere, este revenirea la tariful diferenţiat. Acum, se plăteşte 5 lei pe oră în toate zonele, faţă de o variantă anterioară, în care în centrul Capitalei şoferii plăteau 10 lei, iar la periferie achitau numai 5 lei. Burduja susţine ideea de diferenţiere a taxării.

Cu cât intri într-o zonă mai aglomerată a oraşului, aşa cum este centrul, cu atât ai o solicitare mai mare şi e normal să creşti tariful pentru ocuparea domeniului public, spune el. Cât despre parcare gratuită în centru, o astfel de soluţie este exclusă, afirmă Sebastian Burduja.

„A fost într-adevăr, o perioadă în care tariful a fost diferențiat și în zonă centrală era într-adevăr 10 lei, într-o zonă mai periferică 5 lei, acum e 5 lei peste tot.

Cred că e mai corect un tarif diferențiat. E mai pe gustul meu. Adică cu cât intri într-o zonă mai aglomerată, ai o solicitare mai mare, crești tariful de ocupare a domeniului public.

Asta fac mașinile și nu există parcare gratuită în centru, în punctul zero, pentru un oraș”, a precizat actualul ministru al Energiei şi candidat pentru Primăria Capitalei.

În alte mari capitale sau oraşe ale lumii, se plăteşte şi 20 euro/oră pentru parcare

Bucureştenii trebuie încurajaţi să plătească pentru locurile de parcare, mai ales cele din zone aglomerate. Sebastian Burduja a oferit şi exemplul unor mari oraşe, în SUA sau în alte ţări, unde şoferii achită chiar şi 20 de dolari sau de euro pentru o oră de parcare.

Evident, Burduja recunoaşte că locuitorilor Capitalei trebuie să li se ofere şi alternative, pentru un transport civilizat şi eficient în oraş.

„În Washington sau New York sau în alte mari orașe ale lumii, parcarea este și 20 euro pe oră sau 20 dolari pe oră.

Deci trebuie să-i încurajăm și astfel pe bucureșteni, dar trebuie să aibă și alternative”, a precizat liberalul.

Care sunt alternativele care trebuie oferite şoferilor?

Astfel de alternative sunt, spre exemplu, un transport public de calitate și predictibil, a explicat candidatul PNL pentru B1 TV.

Călătorii trebuie să ştie întotdeauna când vine următorul troleibuz sau tramvai. În plus, e mult mai eficient să circule întotdeauna la un interval fix, 10 minute spre exemplu, decât să vină ba la 2, ba la 5, ba la 30 de minute unul de celălalt.

O altă soluţie obligatorie: o reţea cât mai extinsă de metrou. Vorbim despre un mijloc de transport care nu poluează şi se află în subteran, aşa că nu incomodează cu nimic traficul aglomerat de suprafaţă.

Nu trebuie uitate nici pistele pentru biciclete sau zonele pietonale, a adăugat Sebastian Burduja.

Un alt proiect care trebuie neapărat realizat, dar va dura mai multe mandate, este o legătură rutieră subterană între nordul şi sudul Bucureştiului. „El s-a făcut în alte mari orașe”, a indicat Burduja.

„Un oraș modern înseamnă un oraș pentru oameni și asta înseamnă să ai transport public de calitate și predictibil, pentru că e mai important să știi că un autobuz sau un tramvai sau un troleu vine la 10 minute decât să vină unul la 2, altul la 5, următorul la 30, deci să fie predictibil și transparent, inclusiv cu banalul afișaj care îți spune exact când vine următoarea mașină de transport public, e normal să ai o rețea extinsă de metrou.

Este în subteran, este nepoluantă, este de capacitate mare. E normal să ai piste pentru biciclete, un capitol extrem de dureros.

În București, pe hârtie sunt undeva la 80 de km, dar dacă vă arăt niște poze din parcul Herăstrău vedeți niște alei sparte de lumea a treia. E normal să ai zone pietonale”, a mai indicat Burduja.