Autovehiculele Dacia Logan vor fi vândute în Ucraina sub marca Renault începând din septembrie, pentru a obţine mai multă notorietate pe piaţă, maşinile urmând să fie livrate din România, a anunţat directorul general al Renault Ucraina, Marc Le Gratiet, citat de cotidianul Kyiv Post. Grupul francez analizează, însă, şi posibilitatea de a importa în Ucraina şi autovehicule Logan din Rusia, a adăugat oficialul. Renault vizează o cotă pe piaţa ucraineană de 3,9% pentru ma
Autovehiculele Dacia Logan vor fi vândute în Ucraina sub marca Renault începând din septembrie, pentru a obţine mai multă notorietate pe piaţă, maşinile urmând să fie livrate din România, a anunţat directorul general al Renault Ucraina, Marc Le Gratiet, citat de cotidianul Kyiv Post.
Grupul francez analizează, însă, şi posibilitatea de a importa în Ucraina şi autovehicule Logan din Rusia, a adăugat oficialul.
Renault vizează o cotă pe piaţa ucraineană de 3,9% pentru maşinile Logan în 2009, respectiv 4,9% în 2010.
Măsura a fost luată, întrucât doar şase din 90 de mărci auto prezente în Ucraina au întrunit notorietatea corelată unei cote de piaţă de 5% sau mai mult, a spus Le Gratiet.
„Unificarea brandurilor sub marca Renault ne va permite să devenim mai vizibili pe piaţă, iar strategia noastră este să atingem o cotă de 5%”, a afirmat oficialul Renault, precizând că posesorii de automobile Dacia vor rămâne clienţii lanţului de dealeri, urmând să fie informaţi personal în acest sens.
Renault a subestimat impactul prezenţei a peste 90 de branduri auto la introducerea mărcilor Renault şi Dacia pe piaţa ucraineană, a adăugat el.
Dezvoltarea celor două branduri necesită cheltuieli mari de publicitate
În acest moment maşinile Dacia includ multe piese Renault, cele mai importante fiind motorul şi transmisia, iar modelul Logan Sandero este pe aceeaşi treaptă de calitate cu autovehiculele Renault, potrivit directorului diviziei locale a constructorului francez.
Totodată, măsura va permite concentrarea resurselor pentru promovarea mărcii Renault în Ucraina, consideră el.
„Dezvoltarea celor două branduri necesită cheltuieli mari de publicitate şi investiţii majore în dezvoltarea reţelei de dealeri, în timp ce fuziunea celor două lanţuri de reprezentanţi va permite investiţii pentru dezvoltarea reţelei programului de creditare destinat clienţilor”, a declarat Le Gratiet.
Administrarea separată a celor două branduri ar avea sens doar în situaţia în care o marcă ar avea 105 din piaţă iar cealaltă 15%.
În primele opt luni ale anului, cota de piaţă a Renault în Ucraina a fost de 1,6%, iar cea a Dacia de 2,3%. Piaţa auto ucraineană este estimată la circa 180.000 de unităţi în 2009, urmând să crească cu 17% în 2010, potrivit directorului Renault.
Producătorul auto Dacia a vândut, în primele şase luni, 153 826 vehicule, cu 20,3% mai mult faţă de nivelul înregistrat în perioada ianuarie – iunie 2008, de 127.842 unităţi, pe fondul creşterii vânzărilor la export cu 60,4%, care a compensat scăderea de 49,5% de pe piaţa internă.
Exporturile au ajuns la la 130.668 vehicule în primele şase luni ale anului.
Cea mai importantă piaţă a Dacia este Germania, urmată de Franţa şi România.
SURSA: Mediafax