Producătorul de cosmetice L’Oreal, aflat în topul celor mai mari jucători din lume, cu afaceri de 60 de milioane de euro, anul trecut, în România, plănuiește, printre altele, să se extindă cu noi magazine în 2017.
Gigantul francez a intrat pe piața magazinelor monobrand în primăvara anului 2015, când a deschis primul magazin sub brandul Kiehl’s, în centrul comercial AFI Palace Cotroceni. Astăzi, a ajuns la șapte magazine, patru Kiehl’s și trei NYX Professional Make-up, în București, Iași, Cluj-Napoca și Constanța.
,,Pentru 2017, ne dorim să deschidem unul sau două magazine. Divizia noastră de magazine proprii se află la început, dar potențialul de creștere este mare. Deschidem treptat magazine noi, este o zonă în care testăm și învățăm. Vom deschide magazine atunci când vom găsi locul potrivit, centrul comercial potrivit. În portofoliul nostru există și un alt brand prezent cu o rețea proprie de magazine: Urban Decay”, a declarat miercuri Gilles Antoine, Country General Manager L’Oreal România. În context, compania studiază piața locală pentru a afla dacă este potrivită pentru lansarea Urban Decay ca magazin monobrand. Potrivit lui Gilles Antoine, produsele Urban Decay sunt prezente în rețeaua Sephora.
Și tot ca parte a strategiei de dezvoltare, producătorul de cosmetice ia în calcul posibilitatea lansării unor magazine online proprii, în special pentru anumite branduri, așa cum este NYX Professional Make-up, care se adresează ”unei generații foarte digitalizate”.
Prezentă de 20 de ani în piața românească, cu 19 branduri și patru divizii de business, L’Oreal a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro, pentru 2017 Gilles Antoine estimând o creștere de două cifre. ”Toate diviziile noastre sunt în creștere. Pe segmentul brandurilor premium, potențialul este foarte mare, consumatorii sunt dispuși să aloce sume importante pentru achiziția de produse cosmetice de lux”, a mai declarat Gilles Antoine.
Mai departe, în următorii cinci-zece ani, compania vrea să își dubleze numărul de consumatori români (de la 2,9 milioane câți sunt astăzi), în paralel cu extinderea de magazine și lansarea de produse inovative. Între cele mai cunoscute branduri produse de L’Oreal se află Garnier, Lancome, Kerastase, Maybelline, Yves Saint Loraine, Cacharel, La Roche Posay, Vichy.
Piața locală a cosmeticelor este evaluată la circa 800 de milioane de euro, cu jucători puternici precum L’Oreal, Avon, Beiersdorf sau Farmec Cluj Napoca.