L’Oréal a realizat cea mai mare achiziție din istoria sa. Compania a cumpărat brandul australian Aesop pentru 2,5 miliarde de dolari

Sursă: Dreamstime

Compania franceză a realizat cea mai mare achiziție din istoria sa. Mai precis, L'Oréal a cumpărat brandul australian Aesop printr-o tranzacție de 2,5 miliarde de dolari.

Tranzacția a fost anunțată luni, 3 aprilie, de compania mamă a Aesop, firma braziliană Natura & Co. Amintim că aceasta mai deține The Body Shop și Avon.

„Cu o structură financiară consolidată și un bilanț cu un grad redus de îndatorare, Natura & Co, exercitând o disciplină financiară strictă, va putea să se concentreze mai mult asupra priorităților sale strategice, în special asupra planului nostru de investiții în America Latină”, a spus directorul general al firmei, Fabio Barbosa, conform CNN.

Este cea mare achiziție realizată de L’Oréal

Potrivit sursei menționate, tranzacția este cea mai mare achiziție a unui alt brand înregistrată de L’Oréal, după ce în 2008 a plătit 1,7 miliarde de dolari pentru YSL Beauté.

Aesop a fost fondată în Melbourne, Australia, în 1987. Natura a preluat o participație de 65% din companie în 2012 și a achiziționat-o în mod oficial în 2016.

Din acel moment, vânzările Aesop au crescut vertiginos de aproape 20 de ori, de la 28 de milioane de dolari în 2012 la 537 de milioane de dolari în 2022, potrivit Natura. În ultimul an, Aesop a înregistrat o creștere de două cifre a veniturilor.

Compania își vinde produsele pe 29 de piețe din întreaga lume. Marca speră să se extindă mai ales în China continentală, unde a deschis anul trecut primele sale magazine.
Tranzacția se va încheia în al treilea trimestru al anului.

Aesop exploatează toate curentele ascendente de astăzi

„Aesop exploatează toate curentele ascendente de astăzi, iar L’Oreal va contribui la eliberarea potențialului său masiv de creștere, în special în China și în travel retail”, a declarat directorul general al L’Oreal, Nicolas Hieronimus.

„Avem o mare încredere că Aesop se va alătura clubului mărcilor miliardare L’Oreal Luxe și, prin urmare, va contribui semnificativ la creșterea diviziei în anii următori”, a declarat Cyril Chapuy, președintele diviziei de lux a grupului L’Oreal Luxe, adăugând că așteaptă cu nerăbdare să le ureze bun venit directorului general al Aesop, Michael O’Keeffe, și echipelor sale.

Amintim că Divizia L’Oreal Luxe, care include mărci precum Lancome, Yves Saint Laurent și Giorgio Armani, a fost cea mai performantă divizie a grupului pentru al doilea an consecutiv în 2022, cu vânzări în creștere cu 18,6%, la 14,6 miliarde de euro, respectiv 15,9 miliarde de dolari.