În domeniul dezvoltării durabile, L’Oréal a definit 3 obiective importante pe termen lung, până în anul 2015, care au în vedere fabricile şi depozitele grupului:
– Reducerea la jumătate a emisiilor de gaz cu efect de seră
In 2005, emisiile de CO2 ale grupului L’Oréal au fost de 230.3 mii de tone.
– Reducerea la jumătate a consumului de apă pe unitate de produs finit
In 2005, consumul de apă pe produs finit în cadrul L’Oréal era de 0.72 litri.
– Reducerea la jumătate a deşeurilor generate pe unitate de produs finit.
In 2005, cantitatea de deşeuri generată de L’Oréal pe produs finit era de 32.2 grame.
Reducerile anunţate vor fi calculate comparativ, în perioada 2005 – 2015. Pe lângă aceste obiective pe termen lung, L’Oréal va continua să stabilească obiective anuale pentru alţi indicatori şi va publica rapoarte anuale pentru a anunţa rezultatele înregistrate.
În 2008, L’Oréal a redus emisile totale de CO2 cu 6.6%, (-11.5% faţă de 2005), a redus consumul de apă pe produs finit cu 3.8% (-13% faţă de 2005) şi a redus deşeurile pe produs finit cu 0.5% (-10.1% faţă de 2005), în timp ce indicele de valorizare a deşeurilor a ajuns la 95%, ca urmare a implementării unui program de reciclare, reutilizare şi valorizare energetică.
“La începutul secolului 21, liderul mondial în domeniul frumuseţii trebuie să fie un real exemplu în termeni de dezvoltare durabilă. Acest angajament pe care ni-l asumam voluntar, pe termen lung, stabileşte standarde înalte şi intenţionăm să urmărim cu atenţie respectarea aceste promisiuni.”, a declarat Jean-Paul Agon, Director General L’Oréal.
Promovarea unui model de business eco-responsabil
L’Oréal a implementat diverse sisteme de management, recunsocute la nivel internaţional în domeniul Mediului, Protecţiei Muncii şi Sănătăţii, cum ar fi ISO 14001, OHSAS 18001 şi OSHA VPP, în SUA. L’Oréal şi-a propus o abordare eco-responsabilă în toate etapele, de la procesul de cercetare, la procesul de evaluare a materiilor prime, de la colaborarea cu furnizorii până la produsele finite.
Această abordare, prin care grupul L’Oréal fixează noi obiective în domeniul protecţiei mediului, reprezintă o responsabilitate pe care o grupul o are faţă de consumatorii din întreaga lume.
În ultimii ani, L’Oréal a înregistrat realizări remarcabile în domeniul protecţiei mediului. Grupul a intrat în Topul 100 a celor mai responsabile companii realizat de Innovest şi Corporate Knights, în 2008 şi 2009