Decizia surprinzătoare a L’Oreal scoate în evidenţă dificultăţile cu care se confruntă în China producătorii străini de cosmetice, din cauza creşterii concurenţei, după ce în ultimii ani mai multe companii au intrat pe piaţa chineză.
Un purtător de cuvânt al L’Oreal a anunţat că firma nu va mai vinde Garnier, unul dintre cele trei branduri importante ale sale, în China, şi se va concentra pe celelalte două branduri, L’Oreal Paris şi Maybelline, care sunt în topul produselor de înfrumuseţare şi de machiaj folosite pe piaţa chineză.
Vânzările brandului Garnier în China au reprezentat puţin peste 1% din totalul vânzărilor L’Oreal’s în 2012, care s-au ridicat la aproximativ 1,5 miliarde de euro (2,04 miliarde de dolari), a explicat purtătorul de cuvânt al grupului francez.
Şi producătorul american de cosmetice Revlon a anunţat săptămâna trecută că va ieşi de pe piaţa din China, ca parte a procesului de restructurare demarat pentru a realiza economii de 11 miliarde de dolari anual.
Vânzările din China, care au scăzut în 2012, reprezintă aproximativ 2% din totalul vânzărilor nete realizate de Revlon. Anul trecut, compania a înregistrat vânzări nete totale de 1,43 miliarde de dolari.
Revlon va renunţa şi la 1.100 de angajaţi, în special în China. Costurile legate de concedieri se ridică la aproximativ zece miliarde de dolari.
Compania se aşteaptă la economii anuale de aproximativ opt miliarde de dolari, în urma procesului de restructurare.AGERPRES