Cea mai mare companie de produse cosmetice din lume, L'Oreal, mizează pe obţinerea unei cote de piaţă de 25% în România, în următorii ani, şi vede o temperare a creşterii afacerilor în 2009, pe fondul crizei economice. Potrivit lui Richard Matalon, L' Oreal România a încheiat anul 2008 cu o cotă de piaţă de 15% şi mizează pe majorarea rapidă a acesteia. "România este o ţară care ne oferă o mulţime de oportunităţi, pentru că pe această piaţă nu sunt atât de multe
Cea mai mare companie de produse cosmetice din lume, L’Oreal, mizează pe obţinerea unei cote de piaţă de 25% în România, în următorii ani, şi vede o temperare a creşterii afacerilor în 2009, pe fondul crizei economice.
Potrivit lui Richard Matalon, L’ Oreal România a încheiat anul 2008 cu o cotă de piaţă de 15% şi mizează pe majorarea rapidă a acesteia.
„România este o ţară care ne oferă o mulţime de oportunităţi, pentru că pe această piaţă nu sunt atât de multe magazine specializate ca în alte ţări din regiune”, a spus Matalon. Acesta a mai adăugat ca România este una dintre cele mai competitive pieţe din Europa de Est.
L’ Oreal – optimism în faţa crizei
Cu toate că în primele luni ale anului în curs, afacerile companiei pe piaţa autohtonă şi-au încetinit ritmul de creştere, Richard Matalon se arată optimist şi afirmă că piaţa cosmeticelor nu va fi afectată de criză decât în foarte mică măsură.
„Dacă în anii trecuţi am fost obişnuiţi cu o creştere de 20%, în primele patru luni din 2009 aceasta a fost de doar 10%. Este într-adevăr o scădere, dar nu putem vorbi de o criză”, a spus directorul L’Oreal România.
Richard Matalon a subliniat însă că L’Oreal a luat deja o serie de măsuri pentru a face faţă unui scenariu mai puţin optimist. „La nivel de grup ne-am pregătit prin dezvoltarea de produse mai accesibile, care se adresează unor categorii mai vaste de clienţi. Acesată strategie va fi aplicată, dacă situaţia economică va persista, tuturor diviziilor noastre, chiar şi pentru produsele de lux”, a subliniat Matalon.
„În astfel de perioada învăţăm să fim mai productivi şi mai accesibili unor categorii mai mari de consumatori”, a concluzionat şeful L’Oreal România.
Piaţa de cosmetice autohtonă – 500 milioane de euro
Piaţa românească de cosmetice a ajuns, anul trecut, la o valoare de 500 milioane de euro, potrivit oficialilor L’Oreal România.
„Piaţa locală a ajuns la acest nivel după ce a înregistrat, timp de patru ani consecutiv, o creştere de 10 – 15%”, a declarat Matalon.
Acesta a subliniat însă că în acest an trendul ascendent va încetini uşor, creşterea urmând să fie de maxim 10%. „După ce în primele luni ale anului am sesizat o încetinire a creşterii pieţei de produse cosmetice, credem că acest trend se va menţine pe parcursul întregului an”, a mai spus oficialul L’Oreal.
L’Oreal a împlinit 100 de ani!
Înfiinţată de chimistul francez Eugene Schueller la Paris, compania a ajuns astăzi la 67.500 de angajaţi în cele 6 de ţări în care este prezentă.
Mai mult, departamentul de cercetare şi dezvoltare al grupului are un buget de 600 milioane de euro şi dispune de 3.000 de cercetători activi şi 15 centre de evaluare.
Astăzi, compania are 23 de branduri la nivel mondial, prezente în toate lanţurile de distribuţie: L’Oreal Paris, L’Oreal Professionel, Vichy, Lancome, etc.
Grupul şi-a făcut intrarea pe piaţa din România în 1997, după aproape 7 ani de prospectare a pieţei.
L’Oreal a încheiat anul 2008 cu vânzări de 17,5 miliarde de euro şi o cotă de piaţă de 15,8%, cotă ce face din companie liderul mondial al pieţei de cosmetice.