Lotul 2 al autostrăzii Buzău-Focșani avansează
Lucrările pe Lotul 2 al autostrăzii Buzău-Focșani avansează rapid, odată cu începerea trasării marcajelor rutiere, conform unui anunț recent al directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Acesta a subliniat că, în ritmul actual, circulația pe acest segment ar putea fi deschisă înainte de finalul anului.
Lotul 2 al autostrăzii, care leagă localitățile Vadu Pașii și Râmnicu Sărat, se întinde pe o distanță de 30,8 km și reprezintă o parte importantă a secțiunii A7 a Autostrăzii Moldovei.
Termenul inițial de finalizare era 2025
Conform contractului inițial, termenul de finalizare era stabilit pentru aprilie 2025. Cu toate acestea, antreprenorul român UMB, responsabil de execuția lucrărilor, a reușit să accelereze procesul, astfel încât există șanse reale ca traficul să fie deschis în acest an.
În paralel cu trasarea marcajelor, UMB continuă așternerea ultimelor porțiuni de asfalt, urmând ca ulterior să finalizeze marcajele pe întregul lot. Această mobilizare rapidă este esențială pentru finalizarea lucrărilor într-un timp record, aducând un beneficiu semnificativ infrastructurii rutiere din România.
Finalizarea și deschiderea traficului pe Lotul 2 al autostrăzii Buzău-Focșani va contribui semnificativ la fluidizarea traficului în regiune, reducând considerabil timpul de deplasare între localitățile Buzău și Focșani și facilitând conexiunea între regiunile sudice și nordice ale țării.
A fost avizat Studiul de fezabilitate pentru Autostrada A8 Tg. Neamț – Iași – Ungheni
Autostrada „Unirii” A8, care va lega Târgu Neamț de Iași și va continua până la Ungheni, la granița cu Republica Moldova, reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din România. Cu o lungime totală de 93,269 kilometri și un cost estimat la peste 5 miliarde de euro, acest tronson este esențial pentru dezvoltarea economică și conectivitatea regională, facilitând legătura între România și Republica Moldova.
Recent, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat Studiul de Fezabilitate pentru această porțiune a autostrăzii în cadrul Consiliului Tehnico-Economic (CTE).
Proiectul urmează să fie supus aprobărilor:
- Ministerului Transporturilor
- Consiliului interministerial
- și, în cele din urmă, Guvernului, înainte de a fi lansat în licitație pentru construcție
Traseul autostrăzii A8 se desfășoară exclusiv pe teritoriul județului Iași, pornind din zona localității Moțca și traversând localități cheie precum:
- Pașcani
- Târgu Frumos
- Podu Iloaiei
- și municipiul Iași
Tronsonul se va încheia la Ungheni, unde va fi conectat cu podul peste Prut, realizând astfel o legătură strategică între cele două țări.
Proiectul A8 este unul ambițios, implicând construcția a:
- 101 poduri și pasaje
- 14 tuneluri
- 11 noduri rutiere
- 4 spații de servicii
- 2 Centre de Întreținere și Coordonare (CIC)
- precum și 6 parcări de scurtă durată
Valoarea totală a proiectului este estimată la 26,39 miliarde lei (fără TVA).