Termenul pentru finalizarea Lotului 3 al autostrăzii A0 Sud, amânat până în septembrie 2024

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a transmis că antreprenorul grec pentru Lotul 3 (Bragadiru – Joița) al autostrăzii A0 Sud nu va putea respecta promisiunile anterioare de a finaliza lucrările în luna august 2024.

După verificările de astăzi din șantier, noul termen avansat de antreprenorul Aktor este finalul lunii septembrie 2024.

Pistol a atras atenția că pentru a recupera întârzierile și a deschide circulația la noul termen, este imperativ ca lucrările să fie intensificate în șantier, cu cel puțin două sau chiar trei schimburi de lucru.

„Lotul 3 (Bragadiru – Joiţa) al A0 Sud nu se poate finaliza în luna august 2024, aşa cum a promis de nenumărate ori antreprenorul grec! Noul termen avansat de antreprenor (Aktor) după verificările de astăzi din şantier este finalul lunii septembrie 2024.

Atenţionez însă constructorul că pentru recuperarea întârzierilor şi deschiderea circulaţiei la noul termen avansat este necesar urgent să se lucreze în şantier în cel puţin două sau chiar trei schimburi!”, a declarat Pistol.

Întârzieri majore înregistrate în mai multe puncte critice ale șantierului autostrăzii A0 Sud

Potrivit lui, întârzieri semnificative au fost înregistrate în mai multe puncte critice ale şantierului: pasajul de la Bragadiru, pasajul de la Ogrezeni, pasajul peste calea ferată, pasajul de la Tegheş şi relocarea liniilor electrice aeriene ale Transelectrica în zona localităţii Ciorogârla.

Șeful CNAIR a menționat că tergiversarea lucrărilor pe cei 17,96 km ai acestui lot cauzează prejudicii majore românilor, în special din cauza întârzierilor înregistrate în circulația pe principala rută de tranzit Pitești – București – Constanța.

Acesta a adăugat că până în prezent, toate obligațiile contractuale față de antreprenor, inclusiv cele financiare, au fost îndeplinite de către CNAIR, iar în acest moment nu există nicio plată restantă către constructorul grec Aktor.

„Tergiversarea lucrărilor pe cei 17,96 km ai acestui lot aduce prejudicii majore românilor în special din cauza întârzierilor înregistrate în circulaţia pe principala rută de tranzit Piteşti – Bucureşti – Constanţa.

Noi ne-am îndeplinit până acum toate obligaţiile contractuale asumate faţă de antreprenor, inclusiv cele financiare, iar în acest moment CNAIR nu are nicio plată restantă faţă de constructorul grec Aktor”, a adăugat şeful CNAIR.