„Eu mi-am fixat, aşa ca obiectiv, ca în cursul lunii mai aceste două segmente (loturile 3 şi 4 – n.r.) să fie date (circulaţiei – n.r.). Facem eforturi şi cu constructorii. Avem discuţii săptămânal. Unele dintre aspectele semnalate ca neconformităţi din partea experţilor de la Compania de Drumuri au fost asumate şi intervin asupra lor, astfel încât să fie împăcate şi exigenţele pe care trebuie să le îndeplinească autoritatea contractantă, dar, până la urmă, să folosim aceste segmente de autostradă, atât de puţine cât sunt totuşi, să fie date în circulaţie. Pentru că orice kilometru de autostradă este important şi cu atât mai rău că, totuşi, există cale de rulare utilizabilă, e păcat să stăm să ne uităm la ea” a declarat ministrul Transporturilor.
Lucian Şova a dat asigurări că face „toate eforturile” pentru a debloca situaţia de pe cele două loturi.
„Din păcate, o spun, s-a trecut dintr-o extremă într-alta şi de la recepţia sau darea în utilizare a unor segmente de autostradă fără îndeplinirea unor condiţionalităţi, care au condus, până la urmă, la evenimente nefericite din perspectiva construcţiilor (…), acum, reglementarea este făcută de aşa manieră încât recepţia nu poate fi făcută decât cu îndeplinirea tuturor condiţionalităţilor. Este o situaţie care nu numai că nu-i confortabilă, nu este nici constructivă. Vizez deschiderea acestor două loturi cu îndeplinirea acestor condiţionalităţi, dar, în acelaşi timp, am în obiectiv să generez o modificare a hotărârii de guvern astfel încât (…) să se poată face şi recepţie parţială, astfel încât şi alte segmente de autostradă să poată fi date în folosinţă înainte de recepţia lor din perspectivă legală”, a mai declarat ministrul Transporturilor, informează Agerpres.
Despre celelalte două loturi, 1 şi 2, Şova a spus că sunt departe de recepţie. „Însă acolo, am aşteptări mai mari din partea constructorilor în primul rând şi în acest sens facem eforturi pentru a debloca lucrurile şi a creşte capacitatea şi determinarea lor în a se mobiliza corespunzător. Ei afirmă că există oarecare lipsă de resursă umană, eu susţin ideea că, în măsura în care vor fi avantaje salariale, vor fi susţinute mai bine financiar, totuşi, şi aşteptările pe care le au muncitorii pentru a lucra la aceste proiecte, să nu ne mai confruntăm cu problema de lipsă de resursă de forţă de muncă”, a afirmat Lucian Şova.
Autostrada Sebeş – Turda ar fi trebuit să fie finalizată în 2016, potrivit planurilor iniţiale. Proiectul „Construcţia autostrăzii Sebeş-Turda” presupune execuţia a 70 de kilometri de autostradă, asigurând o legătură directă şi rapidă între Autostrada A1, Sibiu – Sebeş – Orăştie – Deva – Timişoara – Arad – Nădlac, parte din Coridorul IV Pan-European, şi Autostrada A3, Braşov – Făgăraş – Târgu Mureş – Turda – Cluj Napoca – Oradea – Borş, numită şi Autostrada Transilvania.
Ministrul a adăugat că, începând cu sfârşitul acestei luni, va avea o activitate mai consistentă la Compania de Drumuri.
„Urmează să organizăm un sistem de teleconferinţă şi în fiecare săptămână, deja le-am spus la şedinţa de luni, celor de la CNAIR, că îmi propun să particip la operativele pe are ei urmează să le organizeze cu DRDP-urile şi cu şantierele, urmând după aceea, fără de a face de o maniere festivistă, să vin şi pe şantiere pentru a vedea, şi fără a mediatiza neapărat acest lucru, pentru a asculta şi la faţa locului problemele cu care se confruntă atât constructorii, cât şi autoritatea contractantă”, a declarat Şova.
El a conchis că îşi menţine obiectivul de a fi recepţionaţi în acest an 60 de kilometri de autostradă.
Ministrul Transporturilor a participat miercuri la cea de-a XIII-a ediţie a Conferinţelor Club Feroviar – Infrastructura, „Dezvoltarea pieţelor feroviare în Europa Centrală şi de Sud-Est pentru 2030 şi după”.