După ce a intrat pe piaţa românească în franciză cu retailerul de lux Sephora, grupul LVMH a decis că a venit momentul să atace direct segmentul celor mai pretenţioşi clienţi ai categoriei, prin deschiderea primului magazin Louis Vuitton.

Privită până acum de industria de bunuri de lux ca o piaţă în care înfloreau doar afacerile cu produse contrafăcute, România a început să devină atractivă din perspectiva deschiderii unor reprezentanţe oficiale ale mărcilor celebre. Mai întâi prin franciză sau dealeri locali şi apoi chiar în mod direct, mărcile de prestigiu atacă piaţa autohtonă, pe fondul nu doar al aderării la UE, dar şi al creşterii nivelului de trai.

Celebra marcă de lux din industria de fashion, Louis Vuitton, îşi va face intrarea pe piaţa românească cel mai târziu la finele lunii martie a anului viitor, prin deschiderea unui magazin în incinta hotelului Mariott din Bucureşti. Compania Luis Vuitton România a fost înregistrată încă din vara acestui an, iar acţionarii acesteia sunt companiile Louis Vuitton Malletier şi Société des Magasins Louis Vuitton din Franţa, membre ale grupului Moët Hennesy Louis Vuitton (LVMH), producător şi comerciant de produse de top, de la băuturi spirtoase şi vinuri şi până la parfumuri, bijuterii şi ceasuri.

Profitabilitate – aproape o treime din cifra de afaceri

Afacerile din România ale mărcii Louis Vuitton au fost încredinţate managerilor Lisa Young, de origine americană şi francezului Jean-Marc Gallot. Compania a închiriat 180 de metri pătraţi la parterul Marriot de la societatea Grand SA, cea care administrează spaţiile comerciale din incinta hotelului.

„Nu am stabilit încă exact data lansării magazinului, dar va fi cu siguranţă în primul trimestru din 2008“, au declarat, pentru Capital, reprezentanţii Louis Vuitton.

În România, afacerile grupului LVMH sunt reprezentate de casa de avocatură Gide Loyrette Nouel.

Desigur, unele mărci ale grupului au fost prezente şi până acum pe piaţa autohtonă, de exemplu parfumurile Dior, Givenchy, Celine, Kenzo sau Guerlain. În primăvara acestui an însă, grupul a decis să intre pe piaţa românească cu magazinele sale specializate în desfacerea de produse de lux, Sephora. Primul magazin a fost deschis în complexul Feeria din Băneasa în aprilie, iar până acum au fost deschise alte cinci unităţi. Magazinele Sephora sunt operate în franciză, dar marca Louis Vuitton nu este reprezentată nicăieri în lume decât în nume propriu. Potrivit reprezentanţilor companiei, nu s-a luat încă decizia unei eventuale extinderi a magazinelor şi în alte oraşe decât Bucureşti, dar o asemenea oportunitate va fi analizată în perioada următoare.

La nivel de grup, care deţine 50 de mărci de lux, cea mai mare parte a veniturilor LVMH provin din Europa, cu 35% din totalul vânzărilor, iar din acestea, 14% fiind realizate în Franţa. Piaţa din SUA asigură un sfert din vânzările mărcilor LVMH, iar Japonia, alte 12%.

Afacerile grupului sunt conduse de Bernard Arnault, care a fost declarat, pentru al treilea an consecutiv, cel mai bogat afacerist din Franţa, cu o avere estimată la 23 de miliarde de euro.

Marca de genţi şi accesorii de lux Louis Vuitton este una dintre cele mai vânate de fabricanţii de produse contrafăcute. Potrivit diferitelor clasamente realizate la nivel mondial, peste 95% din produsele de pe piaţă care poartă emblema celebrei mărci sunt false. Potrivit rapoartelor financiare ale grupului LVMH, cele mai multe venituri le aduce divizia de fashion şi produse de pielărie, cu vânzări de 1,6 miliarde de euro. Marca Louis Vuitton, care face parte din această divizie, a raportat la jumătatea acestui an o creştere a vânzărilor cu peste 10%, datorată deschiderii de noi magazine, numărul acestora crescând, faţă de jumătatea lui 2006, cu alte 21 de locaţii, până la 374. Potrivit aceloraşi date, profitabilitatea acestei divizii este de 31% raportat la cifra de afaceri, spre deosebire de cea a retailerului Sephora, de exemplu, de numai 10%.

 

Cine este Lvmh

GRUP Producătorul de genţi şi accesorii de lux Louis Vuitton face parte din grupul Moët Hennesy Louis Vuitton (LVMH), producător şi comerciant de produse de top, de la băuturi spirtoase şi vinuri şi până la parfumuri, bijuterii şi ceasuri. Printre mărcile grupului se numără şampaniile Moët & Chandon şi Dom Perignon, coniacul Hennesy, parfumurile Kenzo, Guerlain, Christian Dior sau Givenchy, ceasurile TAG Heuer şi Zenith, casele de modă Celine, Mark Jacobs şi Donna Karan şi retailerii de produse de lux DFS sau Sephora.

RETAIL Una din principalele activităţi ale grupului este retailul de produse de lux, în special sub marca Sephora, prezentă şi în România în regim de franciză. Pe plan mondial, reţeaua de retail a adus anul trecut venituri de 3,8 miliarde de euro şi un profit operaţional de 400 de milioane de euro. La jumătate a acestui an, LVMH deţinea 824 de magazine, din care 671 sub marca Sephora.

AFACERI Grupul LVMH a raportat pentru anul trecut venituri de 15,3 miliarde de euro şi un profit operaţional de 3,1 miliarde de euro, din care de 2,1 miliarde profit net. Din acestea, peste cinci miliarde provin din industria fashion şi alte trei au fost realizate din producţia de băuturi. Potrivit raportului financiar al companiei, anul trecut, cheltuielile grupului cu activităţile de marketing, vânzări şi publicitate s-au ridicat la 2,72 miliarde de euro, ceea ce corespunde cu echivalentul a 37% din venituri.

mil. euro/2006
Venituri 15.306
Profit operational 3.172
Profit net 2.160
Investiţii 771
Venituri din fashion 5.222
Venituri din băuturi 2.994
Parfumuri şi cosmetice 2.519
Retail 3.891