Germania permite doar de anul trecut procesele colective. În cazurile Volkswagen, reclamanţii individuali sunt reprezentaţi de Federaţia asociaţiilor de consumatori din Germania (VZBV), care acuză VW de falsificarea rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, potrivit agerpres.ro
Încă 21.000 de cazuri sunt reanalizate pentru posibile despăgubiri, sumele fiind cuprinse între 1.350 şi 6.250 euro pe maşină, iar termenul limită pentru încheierea înţelegerii a fost prelungit până în 30 aprilie, a informat VW. Suma exactă depinde de data fabricării maşinii şi de model.
A plătit peste 30 de miliarde de în scandalul emisiilor
În total, Volkswagen va plăti 620 de milioane de euro. Cel mai mare producător auto european a pus deoparte 830 de milioane de euro pentru a acoperi costurilor procesului cu VZBV.
Pe plan global, Volkswagen a plătit pentru implicarea în scandalul emisiilor peste 30 de miliarde de euro. În 2019, compania germană a anunţat că a pus deoparte încă un miliard de euro pentru cheltuieli juridice.
Plângerea vizează vehiculele cu motoare diesel de tip EA 189, iar obiectivul este de a stabili că cei care au achiziţionat maşini VW au fost în mod intenţionat lezaţi în urma folosirii de către producătorul auto a unui soft pentru a eluda standardele de emisii poluante, a informat recent VZBV. Instituţia vrea să obţină compensaţii pentru proprietarii de maşini diesel VW care nu sunt atât de prietenoase cu mediul cum susţinea grupul auto atunci când consumatorii au făcut achiziţia.
Producătorul auto a argumentat că cei care au achiziţionat vehiculele nu au suferit deloc pagube deoarece acestea pot fi conduse şi sunt sigure.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.