Germania primește o lovitură de proporții din cauza pandemiei de COVID. E dezastru pentru piața auto, atât producția cât și vânzările de mașini înregistrând o scădere dramatică.
Dezastru de proporții pe piaţa auto din Germania. Loviți din plin din cauza pandemiei de COVID, germanii înregistrează cel mai scăzut nivel de după reunificare. Aceste informații au fost făcute vineri publice și indică o scădere puternică atât în cea ce privește producţia cât şi vânzările de automobile au scăzut dramatic din cauza pandemiei, informează AFP.
Sub 3 milioane de mașini (2,92 milioane de autoturisme) au fost înmatriculate anul trecut în cea mai mare economie europeană, în scădere cu 19% comparativ cu 2019, iar producţia de autovehicule a coborât la 3,5 milioane unităţi, cel mai scăzut nivel din ultimii 45 de ani, a informat Asociaţia industriei auto din Germania (VDA).
„Ne aşteptăm la o revenire a pieţei de autoturisme din Germania în 2021. Cu toate acestea, nivelul foarte puternic de dinaintea pandemiei nu este probabil să fie atins”, a declarat preşedintele VDA, Hildegard Mueller.
Nivel fără precedent după reunificarea țării
Această contracţie a dus piaţa din Germania la un nivel fără precedent după reunificarea ţării. Ultima dată când în Germania au fost înmatriculate mai puţin de trei milioane de autoturisme a fost în 1989. O veste bună o constituie însă faptul că în luna decembrie 2020, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 10% în ritm anual.
Reinhard Zirpel, preşedintele Asociaţiei Producătorilor Internaţionali de Autovehicule din Germania (VDIK), a arătat că mulţi consumatori au cumpărat un autoturism la finalul anului pentru a beneficia de o reducere temporară a Taxei pe Valoarea Adăugată. Guvernul german decis o reducere temporară a cotei de TVA în luna iulie, în cadrul măsurilor destinate relansării cheltuielilor consumatorilor, iar această reducere expira la finele anului 2020.
De asemenea, anul trecut exporturile de autoturisme germane au scăzut cu 24% până la 2,6 milioane de vehicule. Aceste cifre vin într-un moment în care constructorii germani se străduiesc să se adapteze la ţintele privind emisiile de CO2 impuse de Uniunea Europeană şi să investiţii semnificative pentru a putea face trecerea la autovehiculele electrice.