Fondurile europene pentru infrastructura de transport pe care România le va putea utiliza în exerciţiul financiar 2021-2027 vor fi cu aproape trei miliarde de euro mai mici faţă de cele din exerciţiul financiar 2014-2020, în ciuda creşterii cu 8% a bugetului alocat ţării noastre, a declarat, vineri, la Botoşani, ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu.
Potrivit acesteia, România va beneficia de 30,6 miliarde de euro, dar va putea aloca pentru proiectele de infrastructură de transport aproximativ 6 miliarde de euro.
„Pentru viitorul exerciţiu financiar, 30,6 miliarde de euro e alocarea pentru România, dar maniera în care vom putea aloca bani pe obiectivul ‘O Europă mai conectată’ , acolo unde finanţăm drumurile, este constrânsă de un procent pe care l-a stabilit Uniunea Europeană pentru fiecare ţară şi, într-adevăr, aşa cum arată astăzi lucrurile, vom avea cam 6 miliarde de euro pentru infrastructură.
Ministerul Transporturilor ne-a transmis că, din proiectele actuale, pe care încă le are în derulare, va faza în valoare de circa trei miliarde şi, atunci, pentru investiţii noi, pe care să le pregătim acum cu documentaţii şi să începem cheltuiala în exerciţiul viitor, ar rămâne un 3 – 3,5 miliarde de euro (…) Noi am primit o alocare mai mare, dar procentul este aplicat tuturor statelor membre, pentru că statele din Occident şi marile contributoare la nivel european nu mai au probabil obiective, interes de a investi în infrastructura de transport. Ele au deja drumuri”, a afirmat Mînzatu.
Ministrul Fondurilor Europene a punctat că necesarul de investiţii în următorii zece ani „în infrastructura rutieră, feroviară, metrou din România” este de 35 de miliarde de euro.
„Fonduri europene disponibile sunt cele pe care le avem în exerciţiul actual, plus ce va intra pe exerciţiul 2021- 2027. Asta este realitatea. Şi să putem cheltui toată alocarea de 30,6 miliarde de euro, tot nu am acoperi toată investiţia. Banii europeni acoperă o parte din investiţii”, a adăugat Roxana Mînzatu.