Dacia a avut una dintre cele mai dure scăderi ale înmatriculărilor din Europa în 2020, cu o contracție de 30%. Compania a depășit cu puțin 405 mii de unități intrate în circulație.
La nivelul grupului-mamă, Renault, scăderea a fost ceva mai redusă de 25,7%. Contracții mai mari au avut Ford și Peugeot Citroen, cu minus 31,7%, respectiv 30,3%.
Cota de piață a Dacia a scăzut
Cota de piață a Dacia s-a redus la 3,4% față de 3,7%, nivelul înregistrat în 2019. Înmatriculările la nivel european au avut o traictorie mai proastă decât producția din România – anul trecut, uzina de la Mioveni a produs 259 de mii de mașini, în scădere cu 25%.
Cu trecerea lunilor, rezultatele totuși s-au mai îmbunătățit și din perspectiva producției și a înmatriculărilor. De pildă, în decembrie, livrările de autoturisme Dacia au scăzut cu 22,4% în Europa, mult sub media anului.
Compania vine cu mașini noi și un nou logo
Dacia ar putea veni în acest an nu numai cu noi autoturisme ci și cu un nou logo, mai simplu și mai modern -”DC”. Noul logo este inspirat de DMC, firma celebrului Delorean, informează Automobile-Propre. Pe lângă logo, Dacia promite și noi mașini, în special noul model Grand Duster, cel care ar putea să-i ia locul modelului Dacia Lodgy.
Despre noua Dacia Grand Duster
Modelul Grand Duster are o lungime de 4,5 metri și va fi decorat cu elemente de design asemănătoare cu cele folosite la modelul Sandero Stepway. Modelul Grand Duster va fi prima motorizare hibrid, E-Tech, o versiune simplificată a celei de pe Clio, informează presa franceză. Este de așteptat ca noul model să iasă pe piață în toamna anului 2021.
Noul Grand Duster va avea un nou look pentru blocurile optice față, barele de protecție față-spate. Acesta va propune noi jante de aliaj și noi opțiuni cromatice. Mai mult decât atât, la interior, Duster facelift va avea un nou tablou de bord și un ecran mai mare. Versiunea de vârf va avea o diagonală de 9.3 inch. În plus, modelul va pune la dispoziție noul sistem de infotainment Elias Link.