Lovitură pentru șoferi. Un mare oraș din România a schimbat total regulile. Este vorba de Timișoara. Aici, autoritățile au decis să limiteze viteza mașinilor la cel mult 50 de kilometri pe oră pe toate străzile. Noile măsuri se vor aplica inclusiv la intrările sau ieșirile din localitate. Și aici șoferii auto vor fi obligați să conducă tot cu 50 de kilometri la oră.
Autoritățile au arătat că, astfel, vor avea un oraș mai sigur. Asta pentru că, în Timișoara, în ultimii patru ani, au avut loc aproximativ 1.700 de accidente. Cele mai multe s-au produs din cauza șoferilor care se grăbeau. În plus, măsura ar fi menită să reducă și zgomotul și poluarea.
Până acum, pe arterele mari, dar și la intrările sau ieșirile din oraș sau chiar şi în zonele rezidenţiale, șoferii aveau voie să conducă cu până la 70 de kilometri pe oră. Din 1 decembrie, însă, limita a scăzut la 50 de kilometri pe oră. Comisia de circulație din oraș a luat decizia în unanimitate, în speranța că Timișoara va deveni astfel un oraș mai sigur pentru pietoni și șoferi în egală măsură.
Șoferii sunt extrem de îngrijorați
”Între blocuri, în zone cu treceri de pietoni nesemaforizate, în zone unde avem fluxuri pietonale de la școli la locuințe și atunci este efectiv o necesitate stringentă aceasta de a crea niște condiții de siguranță în spaţiul urban”, a arătat Ruben Lațcău, viceprimar Timișoara.
Șoferii sunt îngrijorați că măsura va duce la aglomerarea traficului. Ei au arătat că se vor creea ambuteiaje și că vor avea parte de un trafic și mai intes. Potrivit reprezentanților primăriei, în ultimii patru ani s-au produs aproximativ 1.700 de accidente în Timișoara, în urma cărora câteva sute de oameni fie au murit fie au fost răniți. Cele mai multe au fost cauzate de viteza excesivă.
Brașovul ar putea urma exemplul
Măsura luată de Timișoara ar putea să se aplice și în Brașov. Autoritățile de aici analizează reducerea limitei de viteză în oraș, la 30 de kilometri pe oră în centrul orașului.
De altfel, în marile capitale europene s-au luat deja măsuri de limitare a vitezei. În Paris, regula se aplică deja pe majoritatea străzilor. În Spania, este în vigoare pe toate drumurile urbane cu o singură bandă pe sens. Iar în Bruxelles – Belgia, limita a fost impusă pe toate străzile, mai puţin marile bulevarde. O limitare a vitezei la 30 de kilometri pe oră este însă greu de pus în practică în orașe care nu au infrastructura necesară, precum benzi unice pentru transportul în comun, pasaje rutiere, centura pe care se poate circula fluent, spun specialiştii.