Scandalul datelor personale ale utilizatorilor se revarsă asupra imaginii corporațiilor americane multinaționale Google și Apple.
Recent, Autoritatea pentru Concurență din Italia a sancționat Google și Apple cu câte o amendă în valoare de zece milioane de euro.
Ce nereguli au fost înregistrate
Autoritățile din Italia au acuzat companiile amerciane internaționale cu practicarea unor activități agresive în ceea ce privește utilizarea comercială a datelor personale ale utilizatorilor italieni.
Autoritatea pentru Concurență a explicat, într-un comunicat de presă, că firmele respective nu au furnizat „informații clare și imediate” despre procedurile de colectare și utilizare a datelor personale ale oamenilor care le solicită serviciile, conform rfi.fr. Amenda în valoare de zece milioane de euro este suma maximă pe care autoritatea italiană de supraveghere o poate aplica în astfel de contexte.
Trebuie menționat că Apple și Google nu se află pentru prima dată în această situație. Este a doua oară într-o singură săptămână când organizația italiană a amendat companiile internaționale americane. La începutul săptămânii, Apple și Amazon au primit amenzi în valoare de 200 de milioane de euro pentru că au restricționat accesul unor comercianți de produse Apple de pe platforma de vânzări online Amazon, conform Digi24.
Reacția Google și Apple
Ambele corporații americane multinaționale au declarat în spațiul public că nu sunt de acord cu decizia autorităților italiene, drept urmare, Google și Apple vor face apel la Tribunalul UE. Ba mai mult, Apple consideră că decizia Autorității pentru Concurență din Italia este „greșită”.
Organismul de supraveghere a explicat că, în momentul în care o persoană își crează un cont Google, termenii și condițiile privind utilizarea datelor personale sunt configurate astfel încât să fie acceptate. Google a precizat că a urmat „practici corecte și transparente pentru a oferi utilizatorilor servicii utile, precum și informații clare privind utilizarea acestora.”
În ceea ce privește Apple, utilizatorii nu au posibilitatea de a alege ce se va întâmpla cu informații lor când își crează un cont.
„Oferim transparență și control de top tuturor utilizatorilor, astfel încât aceștia pot alege ce informații să împărtășească sau nu și cum sunt folosite”, a declarat Apple într-un comunicat de presă.