Val uriaş de publicitate pozitivă pentru Starbucks. Cel mai mare lanţ de cafenele din lume a introdus, în cafenelele din SUA şi Canada, paharele reciclabile. Efectul: vânzările companiei au crescut simţitor, scrie Business Insider.
Pentru fiecare pahar reciclat, Starbucks plăteşte 1 dolar. Dacă pierd recipientele folosite sau uită să le mai aducă înapoi, clienţii vor trebui să scoată ei din buzunar suma aceasta. În plus,
lanţul american le vinde clienţilor recipiente semipermanente. Mai multe cafenele ale Starbucks au epuizat deja stocul de recipiente reciclabile.
Dincolo de reducerile de costuri (un număr mai mic de furnizori şi de angajaţi pentru ridicarea gunoiului), Starbucks încearcă, astfel, şi să-şi fidelizeze clienţii. Aceştia vor economisi câte 10 cenţi de fiecare dată când refolosesc paharul reciclabil.
28% dintre americani au cumpărat cel puţin un asemenea recipient ori au de gând să facă asta în viitorul apropiat, conform unui sondaj al YouGov Omnibus. Dacă fiecare dintre cei 233 de milioane de adulţi care trăiesc în SUA ar cumpăra un astfel de pahar, profitul Starbucks ar creşte cu 65 milioane de dolari numai din această sursă.
Starbucks operează peste 20.000 de cafenele în 60 de ţări, dintre care 13.000 în America.
Sursa: Business Insider