Vreau să ştie toţi bucureştenii că, practic, astăzi, noi cu toţii suntem supuşi unei presiuni sindicale care trebuie, în viziunea celor care ameninţă cu greva, să conducă la creşterea preţurilor la biletul de metrou de la 2,5 lei la 4 lei o călătorie. Mie nu mi se pare că acest lucru poate fi acceptat nici de către Ministerul Transporturilor, nici de către administraţia Metrorex, nici de către cetăţenii care circulă cu metroul”, a subliniat Lucian Şova.
Ministrul de resort a menţionat, totodată, că angajaţii de la metrou au beneficiat de creşteri salariale în ultimii patru ani astfel: în 2015 – 9%, în 2016 – 12%, în 2017 – 21% şi în 2018 ar trebui negociată o creştere salarială de 42%.
Lucian Şova a arătat, totodată, că numărul de salariaţi de la Metrorex este de 4.528, din care personal TESA – 953 de persoane, personal de conducere – 132, personal de execuţie – 821 şi personal operativ – 3.575.
Salariul mediu brut lunar pe cele mai importante categorii de salariaţi este de 7.300 lei pentru personalul tehnic, 8.000 lei pentru mecanici şi mecanici ajutor şi 5.300 lei pentru cei care lucrează în regim de noapte în staţiile şi pe liniile de metrou. Ministrul a amintit că, pe lângă salarii, există o serie de beneficii negociate şi obţinute de salariaţii Metrorex, precum tichete de masă de 12 lei/zi, decontarea a 75% din valoarea biletelor de odihnă şi de tratament, decontarea a 50% din costul abonamentelor pe calea ferată şi rutieră, decontarea a 99% din preţul cazării la Hotelul Zamora din Buşteni (hotel care aparţine sindicatului) sau permise CFR cu minimum 6 călătorii.
„Dacă astăzi noi vom ceda nu negocierii, ci şantajului la care sunt supuşi nu angajaţii Metrorex, nu conducerea Metrorex, nu conducerea Ministerului Transporturilor, ci sutele de mii de bucureşteni care beneficiază de acest serviciu, practic fiecare bucureştean va trebui ca, de la data la care va intra în vigoare un Contract Colectiv de Muncă care să prevadă o creştere cu 42% a salariilor, fiecare călător va plăti echivalentul unei pâini pe zi, pâine care în loc să fie mâncată acasă va fi transferată celor de la Metrou, mai ales în beneficiul liderilor sindicali. Dacă noi vom accepta creşterea de 42% la salarii, aceasta nu va putea fi dusă decât în costurile biletelor de călătorie. AGERPRES