ANAF investighează finanțarea campaniei lui Călin Georgescu

Ministrul Finanţelor, Tanczos Barna, a anunțat joi seară, într-o intervenție la Antena 3 CNN, că ANAF investighează modul de finanțare a campaniei electorale a lui Călin Georgescu, desfășurate preponderent pe platforma TikTok.

„Este o investigaţie alături de organele judiciare, în care ANAF verifică modalitatea de finanţare a acestei campanii electorale”, a declarat ministrul Finanțelor.

Campania de pe TikTok, în atenția ANAF

Investigația desfășurată de ANAF vizează atât sursele de finanțare, cât și modalitățile prin care fondurile au fost utilizate în campania electorală a lui Călin Georgescu. Principala platformă de promovare a fost TikTok, unde mesajele candidatului au avut o răspândire masivă, contribuind la notorietatea sa și la accederea în turul doi al alegerilor prezidențiale.

ANAF
SURSA FOTO: Dreamstime

Ministrul Tanczos Barna a explicat că, deși ancheta este confidențială, se poate confirma existența unei investigații privind modalitatea şi fluxurile de bani care au ajuns din diverse surse într-o campanie electorală în care a fost protagonist domnul Călin Georgescu.

Suspiciuni de nereguli în raportările financiare

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a solicitat ANAF să investigheze dacă în campanie au fost folosite fonduri nedeclarate, având în vedere discrepanțele între declarațiile oficiale și informațiile apărute în spațiul public.

Conform raportărilor depuse la AEP, Călin Georgescu a declarat că nu a cheltuit niciun leu pentru promovare. Cu toate acestea, mai mulți influenceri au susținut public că au fost plătiți pentru a promova mesajele candidatului, ceea ce ridică semne de întrebare privind sursele acestor plăți și eventualele sume nedeclarate.

TikTok, motorul principal al campaniei

Campania lui Călin Georgescu a fost intens promovată pe TikTok, o platformă populară în rândul tinerilor, unde videoclipurile sale au obținut milioane de vizualizări. Strategia digitală agresivă a fost un factor cheie în creșterea popularității sale.

Cu toate acestea, costurile implicate pentru o astfel de expunere ridică semne de întrebare. ANAF încearcă să determine dacă fondurile utilizate au provenit din surse legale și dacă au fost declarate.

ANAF desfășoară investigația în colaborare cu alte organe judiciare, având ca obiectiv clarificarea tuturor aspectelor legate de finanțarea campaniei.

Datele din investigaţie sunt confidenţiale, a precizat ministrul, dar rezultatele anchetei ar putea avea implicații majore atât pentru candidat, cât și pentru reglementările privind transparența finanțării campaniilor electorale.