Ministrul Mediului, Tanczos Barna anunță că Comisia Europeană forțează România să ia măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto, odată cu negocierea PNRR. În acest context, ministrul precizează că până la finalul anului va fi luată o măsură în legătură cu mașinile mai vechi de 15 ani.
Totuși, ministrul nu a precizat despre ce măsură ar urma să fie vorba.
„Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu.
Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”, a spus Tanczos la TVR1.
O nouă taxă pentru mașinile mai vechi de 15 ani?
Întrebat dacă este vorba despre o nouă taxă pentru aceste mașini și cât de mare ar putea fi aceasta, ministrul a răspuns că nu s-a discutat efectiv de taxă şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului.
El a subliniat faptul că este nevoie de o măsură ”în balans” pentru a oferi și un sprijin pentru cei care au aceste mașini. Tanczos Barna a subliniat faptul că măsura este cerută ferm de Comisia Europeană și nu de autoritățile din România.
„Nu am discutat de taxă efectiv şi nu am discutat de dimensiunea taxei şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului. Din punctul meu de vedere trebuie o măsură în balans, adică să avem şi un sprijin pentru cei care renunţă şi, în paralel, să avem o altă abordare pe taxe locale, de exemplu. Să vedem care va fi soluţia care va fi propusă până la urmă de Guvern. Încă o dată: este o măsură cerută şi de Comisia Europeană şi va fi implementată probabil în cel mai scurt timp”, a explicat ministrul.
Un alt subiect abordat de ministru a fost programul Rabla, unde cererile au crescut semnificativ. Mai exact, Tanczos Barna susține că programului Rabla este „o avalanşă” de cereri pentru maşinile electrice, fiind rezervate de la finele lunii aprilie mai multe decât în tot anul 2020.
„Singura problemă este criza din industria auto care a blocat producţia şi pentru maşinile noi se aşteaptă şi luni de zile pentru livrare”, a punctat Tanczos Barna.