Poliția Română, în parteneriat cu agenția de publicitate Mercury 360, a lansat recent o campanie menită să prevină furturile din apartamente. „CATALOGUL DE FURTURI” urmărește conștientizarea riscurilor la care utilizatorii de internet se expun atunci când publică pe rețelele de socializare imagini cu obiecte de valoare sau căi de acces în locuințele lor.
Potrivit comunicatului de presă emis de Inspectoratul General a Poliției Române, autorii campaniei au vrut să ilustreze modul în care operează infractorii. Astfel, a fost creat un personaj fictiv numit Luis Calificatu care a urmărit zeci de utilizatori de social media, printre care și 8 influenceri, și le-a transformat pozele personale într-un catalog cu obiecte de vânzare.
Ce face de fapt Luis Calificatu
Cu acordul utilizatorilor „filați” pe rețelele de socializare, personajul Luis Calificatu a preluat pozele acestora și le-a repostat pe profilul său de Instagram, modificate: cu fețele acestora ascunse și cu obiectele de valoare semnalizate prin descrieri și prețuri de vânzare la negru.
Campania a fost lansată joi, 7 mai 2020, în perioada de izolare în care utilizatorii publicau mai multe poze din locuințele lor decât de obicei. Utilizatorii de Instagram au putut vedea comentarii suspecte lăsate de personajul Luis Calificatu la pozele influencerilor. Cei care au fost curioși să afle cine este au putut vedea pe profilul său un întreg catalog cu poze preluate și modificate, cu obiecte ale altor utilizatori puse la vânzare alături de promisiunea „disponibil în curând”.
A creat indignare pe Instagram
După o serie de reacții de indignare stârnite pe Instagram, campania a dezvăluit mesajul Poliției Române: „Ce e postat e filat. Ai grijă ce dai din casă!” Lansarea campaniei va fi urmată de o serie de materiale de informare care ajută utilizatorii să prevină furturile din locuințe printr-un comportament responsabil în mediul online. Campania a stârnit controverse în social media.
Nu uitați:
• Evitați să faceți publice pe rețelele de socializare imagini cu obiecte de valoare din locuință, configurația acesteia și posibilele căi de acces.
• Faceți-vă conturile de pe rețelele de socializare inaccesibile persoanelor necunoscute şi nu dezvăluiți date personale celor pe care îi cunoașteți doar în mediul online.
• Nu faceți publică pe Internet plecarea de acasă și rugați vecinii să vă anunțe imediat dacă văd străini în preajma locuinței dumneavoastră. Procedați la fel atunci când ei sunt plecați.
• Asigurați uşa cu vizor, încuietori sigure, lanţ de siguranţă şi nu lăsați cheia sub preş sau în cutia cu scrisori.
• Nu lăsați bilete în uşă atunci când plecați de acasă; rugați un vecin să ia eventualele facturi, înştiinţări sau materiale promoționale prinse în uşă.
• În cazul în care la uşă se prezintă persoane care vând sau cumpără diferite produse, evitați-le și nu le permiteți accesul în locuinţă.
• Când părăsiți locuinţa, verificați dacă ați încuiat uşa apartamentului, ferestrele, uşa de la balcon. Închideți bine ferestrele apartamentelor situate la parter, la primul şi ultimul etaj; dotarea cu gratii dă un plus de siguranţă.
Anunțul Poliției Române pe Facebook
„Îți place să te lauzi?
Numai bine că Luis Calificatu și-a făcut catalog online de vânzări și face update zilnic cu produse filate. Ai grijă ce postezi că s-ar putea să fie cineva care își dorește ce ai prin poze.
Prețul mic face diferența, iar online-ul nu duce lipsă de oferte.
Este o idee prin care atragem atenția că nu este recomandat să îți etalezi în mediul online absolut toată viața și toate bunurile de valoare. Există un X sau Y, undeva acolo, care dorește să cumpere „ultimul răcnet” de ceas de la Luis Calificatu.
V-ați prins? Calificatu?
Catalog: instagram.com/luis.calificatu
P.S.: Apropo, Luis mi-a lăsat la prețul pentru laptop. Până mâine este oferta….Hmmm, înseamnă că sunt plecați deținătorii?
Mulțumim pentru sprijin Mirela Retegan , Diana Dumitrescu și Radu Andrei Tudor!
#PolițiaRomână #CatalogulDeFurturi”, a transmis Poliția Română pe Facebook.