Dacă guvernul nu va reuşi să convingă funcţionarii de la Bruxelles ca banii de la Uniune să ajungă din nou pentru modernizarea şi construirea reţelei de drumuri comunale şi judeţene, Polonia va fi ameninţată de o paralizie în transport şi de adâncirea divizării Poloniei în A şi B.
În anii 2007 – 2013, autoguvernările locale ar fi putut cere sprijinul Bruxelles-ului pentru acest gen de investiţii. Ele au alocat pentru construirea şi modernizarea a circa 8500 km de drumuri judeţene, comunale şi regionale circa 17,2 miliarde zloţi. Chiar şi fără aceste sume, starea acestor trasee, care numără circa 360 de mii de kilometri este în cea mai mare parte foarte proastă sau tragică. Şi ar putea fi şi mai proastă.
"Comisia Europeană a afirmat că aceste drumuri nu vor fi investiţii bine văzute, destinate cofinanţării din noua perspectivă a Uniunii", declară pentru "Rz" Patrycja Wolinska-Bartkiewicz, ministru adjunct al transportului, responsabilă cu subvenţiile de la Uniune. "Funcţionarii de la Bruxelles nu au schimbat categoria drumurilor, dar descrierea făcută arată că este vorba de trasee locale. Vom interveni pentru ca funcţionarii să-şi schimbe opinia", adaugă viceministrul. Recunoaşte însă că va fi o sarcină deosebit de grea. Astfel de propuneri ale Comisiei sunt rezultatul schimbării priorităţilor de către Bruxelles. În anii care vin vor fi cuprinse în ajutor numai transportul urban şi cel pe cale ferată, precum şi autostrăzile şi traseele express.
Citiţi şi: Jumătate din drumurile României au durata de serviciu depăşită
Sursa: RADOR