Potrivit unor date financiare anunțate joi, Pro TV, a doua cea mai mare operațiune a grupului regional Central European Meia Enterprises, a avut în 2019 cea mai slabă evoluție dintre toate piețele unde este prezent grupul. Comunicatul menționează că, din cauza procesului de vânzare prin care trece, CME nu va organiza de această dată o conferință cu investitorii.
Raportul ce însoțește rezultatele
În raportul ce însoțește rezultatele, depus la Securities and Exchange Commission, CME menționează, în cazul României, o stagnare a pieței de publicitate TV în 2019. Compania arată că prețurile aplicate de Pro TV pentru publicitate au crescut considerabil, dar au fost vândute mai puține puncte de audiență, în condițiile în care piața fusese afectată, la începutul anului, și de Ordonanta 114, ce a lovit categorii-cheie de clienți de publicitate, potrivit hotnews.ro
- Pro TV raportează venituri din publicitate de 139,3 milioane de dolari (față de 150 milioane în 2018) și venituri din tarife aplicate cabliștilor de 44,2 milioane de dolari )față de 46,7 milioane în 2018)
- CME estimează, în raport, că piața de publicitate TV a rămas la același nivel din 2018 – 241 milioane de dolari. Calculând în moneda europeană, agenția Initiative a evaluat, recent, că piața de reclamă TV a crescut cu 5% în 2019, până la 315 milioane de euro.
Operațiunea din România
Potrivit rezultatelor publicate azi, operațiunea din România a CME (Pro TV) a avut în 2019 venituri nete totale de 188,2 milioane dolari, în scădere cu 6,6% față de anul anterior. În ultimul trimestru, scăderea a fost de 5,3% în termeni reali, de la 64,8 milioane de dolari la 61,3 milioane. La nivelul întregului an, operațiunile din Slovacia, Slovenia și Cehia au raportat creșteri ușoare, în timp ce Bulgaria – o scădere substanțial mai mică decât cea a operațiunii din Romînia.
Ce profit a avut Pro TV
Rezultatul OIBDA (profit operational înainte de depreciere și amortizare) al Pro TV a fost, pentru întregul an, de 87,7 milioane de dolari, în creștere cu 2,3% față de anul anterior – cea mai lentă creștere dintre toate piețele unde este prezentă CME. În trimestrul al patrulea, creșterea a fost de 3,6% (până la 28 de milioane de dolari) – creștere similară cu cea din Republica Cehă (3,7%) și mai mare doar decât cea din Slovacia (0,5%).
Venituri nete la nivel de grup:
- întregul an: 694,8 milioane de dolari (scădere în termeni reali de 1,3%)
- T4: 225,8 milioane de dolari (scădere 1,1%)
OIBDA la nivel de grup:
- întregul an: 247, milioane de dolari (creștere 11,3%)
- T4: 95,1 milioane de dolari (creștere 4,8%)
Compania precizează, în comunicatul de azi, la nivel de grup:
- Veniturile din publicitate au scăzut anul trecut cu 3%
- Veniturile din tarife aplicate cabliștilor au crescut cu 3%
- CME a acoperit anul trecut datorii de 150 de milioane de euro, cu ajutorul banilor generați de companie