Proiectul a întrunit 259 de voturi „pentru” şi o abţinere. Camera Deputaţilor este for decizional în acest caz. „Furnizorii de carburanţi comercializează către consumatorul final numai benzină cu un conţinut de biocarburanţi, după cum urmează: a) până la data de 31 decembrie 2018, benzina cu un conţinut de biocarburant de minimum 4,5% în volum; de la data de 1 ianuarie 2019, benzina cu un conţinut de biocarburant de minimum 8% în totalul volumului comercializat către consumatorii finali într-un an calendaristic”, prevede proiectul de Lege privind aprobarea OUG 80/2018, conform Mediafax.

Prevederile se aplică combustibilului folosit pentru autovehiculele rutiere, tractoarele agricole și forestiere, navele de navigație interioară și ambarcațiunile de agrement chiar și atunci când nu se află pe mare, precum și electricității utilizate de vehiculele rutiere. Potrivit legii, furnizorii de benzină vor fi obligați să amplaseze etichete prin care șoferii să fie informați despre conținutul de biocarburanți, cifra octanică „research”, precum și despre existenţa aditivilor metalici, notează sursa citată.

În situația în care conținutul de etanol din benzină depășește valoarea de 5 la sută în volum sau conţinutul de oxigen din benzină depăşeşte 2,7% m/m, pe etichetă va fi afișat următorul mesaj de avertizare: „Atenţie! Verificaţi compatibilitatea motorului autovehiculului dumneavoastră cu acest amestec de carburant”

Dacă tipul de combustibil conține aditivi metalici, în benzinării trebuie afișat următorul text de avertizare: „Atenţie! Amestecul de carburant conţine aditivi metalici”. 

„Producătorii şi importatorii de autovehicule sunt obligaţi să includă în documentaţia tehnică pe care o pun la dispoziţia utilizatorilor, respectiv în cartea tehnică, informaţii privind conţinutul de biocarburanţi din benzină care poate fi utilizat şi folosirea adecvată a diverselor tipuri de amestecuri conţinând benzină”, mai prevede proiectul.

În octombrie, Eugen Teodorovici, ministrul Finanțelor, a declarat că vrea eliminarea accizei suplimentare la carburanți, iar în paralel prețurile să fie plafonate. În paralel cu analiza privind plafonarea prețurilor la combustibili, Consiliul Concurenței derulează o analiză pentru a vedea de ce prețul fără taxe la benzină și motorină este în România mai mare decât media europeană, în condițiile în care țara noastră are forță de muncă ieftină, suntem exportator de carburanți, iar o treime din necesarul de petrol provine din producția internă.